تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از وقوع بارش های خفیف برف و باران در بسیاری از نقاط این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 09 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: با ورود سامانه جدید بارشی به استان از روز پنجشنبه برای مناطق غربی استان بویژه کوهرنگ بارش برف و برای مناطق شرقی بارش باران پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که این سامانه بعدازظهر جمعه از استان خارج شده و شاهد بارش های موثری نخواهیم بود.
قطره سامانی با اشاره به برودت هوای شهرکرد در شب گذشته تصریح کرد: شب گذشته شهرکرد با دمای 11 درجه زیرصفر سردترین مرکز استان کشور شناخته شد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین ارتفاع برف در کوهرنگ را 40 سانتی متر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در سال گذشته در چنین تاریخی ارتفاع برف 80 سانتی متر و در مدت مشابه بلندمدت ارتفاع برف یک متر بوده است.
قطره سامانی با اشاره به تداوم کاهش بارندگی ها در استان خاطرنشان کرد: میانگین بارندگی های استان در سال زراعی جاری 276 میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه بلندمدت 25 درصد کاهش دارد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
بیش از هشت سال است که تغییر شرایط اقلیمی، کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش ها از برف به باران این استان را با پدیده شوم خشکسالی دست به گریبان کرده و پیامدهای ناگواری را از خود برجای گذاشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار