تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، بازدید از موزه های تحت پوشش این اداره کل در روزهای 21 و 22 بهمن رایگان است.
کد خبر: ۳۷۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 08 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن عسگری سوادجانی افزود: علاقه مندان به بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی استان می توانند طی این روزها از ساعت 8 صبح تا 16 بعدازظهر از این مجموعه ها دیدن کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 15 موزه در حوزه های مختلف استان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد، مجموعه موزه های قلعه چالشتر، 2 موزه پوشاک و سنگ قلعه دزک، موزه مشروطه و موزه سنگ جونقان و موزه صنایع دستی شلمزار زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و مابقی موزه ها با مشارکت بخش خصوصی اداره می شود.
عسگری سوادجانی از بازدید بیش از 40 هزار نفر از موزه های این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد 40 یازدید کننده خارجی از کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس بوده اند.
در موزه قلعه چالشتر انواع اشیای مربوط به کار و زندگی، مردم شناسی، سنگ و حمام، موزه باستان شناسی شهرکرد و موزه فرخشهر انواع اشیای مربوط به دوران مختلف تاریخی، موزه قلعه دزک انواع سنگ و پوشاک محلی مناطق مختلف استان و در موزه قلعه جونقان انواع صنایع دستی و تاریخ مشروطیت در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار