تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سند آمایش سرزمین این استان تا پایان سال مالی جاری تهیه و تدوین می شود.
کد خبر: ۳۷۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 06 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در جمع تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه های چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با تهیه و تدوین سند آمایش سرزمین بسیاری از طرح های توسعه ای استان براساس شاخص ها و معیارهای علمی اجرایی خواهد شد.
وی افزود: البته سعی شده تمامی طرح ها و پروژه های چهارمحال و بختیاری براساس برنامه های توسعه ای ملی صورت گیرد.
سلیمانی دشتکی به خدمات ارائه شده در چهارمحال و بختیاری همزمان با فعالیت دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: در این مدت 2 اقدام شامل سفر به شهرستان ها، بخش ها و مناطق محروم و همچنین نشست با تشکل ها، احزاب، گروه ها و قشرهای مختلف به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نشست با تشکل ها، احزاب، گروه ها و قشرهای مختلف برای شناسایی راهکارهای لازم به منظور نقش استان در مسائل و منافع ملی برگزار شده است.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت سال آینده گفت: دولت تنها به عنوان مجری انتخابات بوده و هیچگونه دخالتی در انتخابات ندارد، اما تشکل ها، احزاب، گروه ها و قشرهای مختلف باید حضور فعال در روند برگزاری انتخابات داشته باشند.
سلیمانی دشتکی به افتتاح و کلنگ زنی یکهزار و 150 میلیارد ریال پروژه در دهه فجر 1392 اشاره و تاکید کرد: این رقم در دهه فجر امسال به 17 هزار و 700 میلیارد ریال افزایش داشته است.
وی افزود: به نتیجه کارخانه ها حجاب، فولاد سفیددشت و فولاد تاراز، چهار خطه شدن باند شهرکرد – بروجن – لردگان، تکمیل فرهنگسرای بزرگ شهرکرد، حذف تونل 67 کیلومتری بهشت آباد، گازرسانی، برقرسانی و آبرسانی به مناطق مختلف، کمک به تکایا، حسینیه ها و مساجد، آسفالت یک میلیون و 250 هزار متر مربع از معابر روستایی، اختصاص 2700 میلیارد ریال سهم شهرداری ها از محل 10 درصد فروش زمین های دولتی و احداث زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد از مهمترین پروژه های این استان در دولت یازدهم محسوب می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری سهم تسهیلات اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری را سه هزار و 600 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: از این میزان تاکنون سه هزار و 130 میلیارد ریال برای معرفی به بانک های عامل تصویب شده است.
وی در خاتمه گفت: برقراری تناسب بین رشته های دانشگاهی و نیاز کشور و چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغال و اقتصاد می تواند در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی موثر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار