تابناک چهارمحال وبختیاری - مدیرکل دفتر اقدامات تامینی سازمان زندانها گفت: 70 درصد از خانواده زندانیان نیازمند، زیرپوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان قرار دارند.
کد خبر: ۳۷۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 04 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حمیدرضا علی اکبری در مراسم افتتاح کارگاه خیاطی حمایت از خانواده زندانیان چهارمحال و بختیاری بدون اشاره به تعداد خانواده زندانیان نیازمند افزود: انجمن حمایت از خانواده زندانیان یک تشکل غیردولتی است که در 205 شهر کشور فعال است و خدمات معیشتی، مسکن، بهداشت و درمان و تحصیل فرزندان و مشاوره و مددکاری اجتماعی به خانواده های نیازمند ارائه می کند.
به گفته وی، این انجمن با همکاری خیران در استان ها فعال است و در شهرهای مختلف براساس حمایت خیران، جمعیت هدف را زیرپوشش قرار می دهند.
معاون سازمان زندان ها و اقدامات تامینی افزود: براساس برنامه توسعه ای کشور سالانه باید 100 هزار خانواده زندانی زیرپوشش حمایت های مادی و معنوی قرار گیرند که هم اینک با حمایت خیران، انجمن حمایت از خانواده زندانیان و کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی این امر در حال اجراست.
در این مراسم کارگاه خیاطی کوچک با کمک خیران شهرکرد برای اشتغال خانواده زندانیان و همچنین موزه و نمایشگاه موجودات زنده توسط مارگیر جهان افتتاح شد.
مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرکرد افزود: برای راه اندازی کارگاه خیاطی در شهرکرد بیش از 600 میلیون ریال اعتبار از سوی فرد خیر هزینه شده است.
علی اصغر زارع افزود: با راه اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال 10 نفر از همسران زندانیان در کارگاه و 20 نفر در منزل فراهم شده است.
وی در ادامه گفت: 50 درصد درآمد موزه و نمایشگاه موجودات زنده نیز به حمایت از خانواده زندانیان اختصاص داده می شود.
بیش از یکهزار و 700 زندانی نیازمند در 3 زندان استان وجود دارد که تنها 800 تن از خانواده آنان زیر پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار