تابناک چهارمحال و بختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: عزم جدی برای رفع تصرف از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری منجر به رفع تصرف بیش از 109 هکتاری در منطقه حفاظت شده شیدا شد.
کد خبر: ۳۶۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 29 January 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی با اشاره به جدیت حفاظت محیط زیست استان در برخورد با متجاوزان به انفال عمومی، اظهار کرد: این اداره کل در راستای اجرای منویات ارزشمند مقام معظم رهبری و تاکید معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حفظ اراضی ملی در مناطق تحت حفاظت نهایت تلاش خود را به کار می‌‎گیرد.

وی همکاری دستگاه قضایی در برخورد با متصرفان را مجدانه عنوان کرد و افزود: آموزش‌های زیست‌محیطی و تعامل خوب با مردم، منجر به همراهی مسئولان و جوامع محلی با مجریان قانون شد و رفع تصرفات مذکور بدون کوچکترین مشکل اجتماعی صورت پذیرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: یکی از اقدامات جدید این اداره کل، ورود به عرصه جلوگیری از بروز موارد مشابه از باب پیشگیری است.

 وی ادامه داد: اگر چه درصورت لزوم برخوردهای قانونی لازم با زمین خواران و متصرفین انجام خواهد شد اما این حقیقت که اقدامات پیشگیرانه نیازمند هزینه کمتر و دارای نتیجه بهتر است را نمی‌توان نادیده گرفت.

احمدی اظهار کرد: برنامه دیگری نیز برای استفاده بیشتر از ظرفیت مردم و سمن‌ها در حفاظت از عرصه‌ها در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از اراضی ملی در مناطق تحت حفاظت، استقرار نظم و امنیت، تشکیل پرونده‌های قضایی برای متصرفین، جلوگیری از هرگونه اقدام غیر قانونی در هنگام اجرای مقررات و همکاری در اجرای احکام صادره از جمله رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق از جمله ماموریت‌های این اداره کل است.

احمدی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 22 مورد پرونده در ارتباط با تصرف در مناطق تحت مدیریت تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار