تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از بارش 39 سانتیمتری برف طی 24 ساعت گذشته در شهرستان کوهرنگ خبر داد.
کد خبر: ۳۶۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 28 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: با احتساب برف جدید هم اکنون ارتفاع برف در ایستگاه چلگرد به 50 سانتیمتر رسیده است.
وی ادامه داد: طی همین مدت در شهرستان فارسان نیز شاهد بارش 20 سانتیمتری برف بودیم و در سایر نقاط استان از آنجا که بارش برف و باران توامان بوده، برفی روی زمین برجای نمانده است.
قطره سامانی با بیان اینکه بارش های پراکنده تا ظهر امروز در استان ادامه دارد، از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( 13 و 14 بهمن) خبر داد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری میانگین بارندگی سال زراعی استان را 264 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 298 میلیمتر بوده 11 درصد کاهش و در مقایسه با میانگین مشابه دوره بلندمدت 16 درصد کاهش داشته است.
قطره سامانی خاطرنشان کرد: همچنین ارتفاع برف کوهرنگ سال گذشته در این زمان را بیش از یک متر دانست که این کاهش 50 سانتیمتری در سال زراعی جاری وقوع خشکسالی را در استان تشدید می کند.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
کاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی 9 سال اخیر، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز از بازگشایی گردنه 'چری و شاه منصوری' در شهرستان کوهرنگ که بدلیل بارش شدید برف مسدود شده بود، خبر داد.
شهرام ندیمی اظهار کرد: گردنه های چری و شاه منصوری در شهرستان کوهرنگ در محور کوهرنگ - بازفت - مسجد سلیمان به علت برف و کولاک شدید و نبود دید مسدود شده بود.
به گفته وی، هم اینک محور بازگشایی شده ولی به دلیل وزش باد شدید در محور، رانندگی فاقد دید و تردد به سختی و به کندی انجام می شود.
ندیمی از رانندگان خواست از سفرهای غیرضرور در این محورها خودداری کنند و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محورهای مواصلاتی استان ضروری است.
گردنه چری و شاه منصوری در شهرستان کوهرنگ، محور ارتباطی شهرکرد از مسیر کوهرنگ و منطقه بازفت را به استان خوزستان متصل می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار