تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی 108 کودک کار توسط بهزیستی استان، گفت: در حال حاضر 89 پسر و 19 دختر توسط بهزیستی استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۳۶۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 23 January 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- جواد نجفی اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری کودکانی که در خیابان کار می‌کنند به عنوان کودک کار شناخته شده و کودک خیابانی محسوب نمی‌شوند.

وی افزود: مسایل و مشکلات خانوادگی از جمله فقر و نیازمندی، اعتیاد و مسائل فرهنگی از مهم‌ترین دلایل کار کودکان است.

نجفی با اشاره به شناسایی 108 کودک کار توسط بهزیستی استان، تصریح کرد: در حال حاضر 89 پسر و 19 دختر توسط بهزیستی استان شناسایی شده است.

وی گفت: شناسایی کودکان کار توسط کلینیک مددکاری و مددکاری اجتماعی انجام می‌شود که بعد از شناسایی کودکان، مسائل و مشکلات موجود بررسی می‌شود و به منظور برطرف شدن مشکلات، خدمات مختلف به خانواده و کودک ارائه می‌شود.

نجفی با اشاره به اجرای طرح حمایتی- آموزشی کودک و خانواده از سال 92 در استان، تصریح کرد: این طرح در میان پنج استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری  به صورت پایلوت اجرا شد که به دلیل بازخورد مثبت این طرح در تمامی استان‌های کشور در حال اجرا شدن است و هم اکنون خدمات روزانه به کودکان و خانواده ارائه می‌شود.

وی با اشاره به وجود کمیته ساماندهی کودکان کار در استان، گفت: محوری‌ترین دستگاه در این زمینه بهزیستی بوده و دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، کمیته امداد، تامین اجتماعی، هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی و ... عضو این کمیته‌اند که وظیفه این کمیته پیگیری و بررسی کارهای مربوط به کودکان کار است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خاطرنشان کرد: معرفی بازماندگان از تحصیل به آموزش و پرورش، معرفی اعضا خانواده درگیر اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد، درمان بیماری والدین از طریق پزشک معرفی شده از علوم پزشکی،  اعطاء وام اشتغال به خانواده از طریق بهزیستی و ... از جمله اقدامات حمایتی کودکان کار و خیابانی، توسط بهزیستی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار