نماینده مجلس:
تابناک چهارمحال و بختیاری- عضو کمیسیون تلفیق،برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:این کمیسیون با اختصاص سهمیه قیر رایگان به چهار میلیون تن در سال 96 موافقت کرد.
کد خبر: ۳۶۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 23 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری افزود: اعضای این کمیسیون براساس لایحه بودجه 96 در بند (ه) تبصره ١ سهمیه قیر رایگان را از دو میلیون تن به چهار میلیون تن به مبلغ 30 هزار میلیارد ریال تصویب کردند.
به گفته وی، همچنین اعضای کمیسیون تلفیق در بند الف تبصره ٢ به دولت اجازه داده دادند بدهی خود به بخش های خصوصی و تعاونی و نهاد های عمومی غیر دولتی را از محل منابع حاصل از فروش سهام پرداخت کند.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: براین اساس سهم الشر که متعلق به دولت و موسسات و شرکت های دولتی به استثنای موارد مندرج در جزء (٢) بند (د) سیاست های کلی بر اساس بند الف تبصره ٣ در سال ١٣٩٦ سقف تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) با رعایت مصوبه شماره ٦٦٦٣١/٠١٠١مورخ ١٣٨٩/١٠/٢٧مجمع تشخیص مصلحت نظام معادل 50میلیارد دلار تعیین می شود.
کاظمی اظهار کرد: به موجب بند های تبصره ٥ دولت می تواند اوراق مشارکت مصوب ١٣٧٦/٦/٣٠،اوراق مالی اسلامی و اسناد اسلامی یا صکوک را منتشر کند و به شهرداری های کشور و سازمان های وابسته به آنها اجازه داده می شود که اوراق مشارکت و صکوک اسلامی تا سقف 50 هزار میلیارد ریال با تضمین خود منتشر کنند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق،برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: براساس بند ب تبصره ٦ مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ١٣٨٧/٣/١٧ و اصلاحات بعدی آن تا پایان سال ١٣٩٦ تمدید می شود و اعضای کمیسیون تصویب کردند ماخذ اخذ مالیات بر ارزش افزوده نهایی باشد.
وی گفت: وزارت نیرو باید بدون اخد هزینه از کشاورزان کنتور های هوشمند تهیه و برروی چاه های کشاورزی نصب کند.
وی گفت:کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در سه شیفت کاری بخش های درآمدی بودجه سال ١٣٩٦ را مورد بررسی قرار داد و آنها را به تصویب رساند.
رییس جمهوری اسلامی ایران لایحه بودجه سال 1396 کل کشور را چهاردهم آذرماه 95 تقدیم مجلس کرد.
پس از تقدیم بر اساس بند 1 ماده 186 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بلافاصله چاپ و توزیع لایحه بودجه 96 و پیوست‌ها و سوابق آن آغاز شده است و نمایندگان مجلس پس از توزیع لایحه 10 روز فرصت خواهند داشت تا پیشنهادهای خود را در مورد بودجه سال آینده به کمیسیون های تخصصی مجلس ارائه دهند.
کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز 15 روز زمان خواهند داشت تا گزارش خود را به کمیسیون تلفیق که برای بررسی لایحه بودجه تشکیل می‌شود، ارسال کنند.
کمیسیون تلفیق مجلس نیز به مدت 15 روز لایحه بودجه و گزارش‌های دریافتی را بررسی می‌کند و در پایان این مهلت که البته با موافقت هیات رئیسه قابل تمدید نیز است، باید گزارش خود را در مورد این لایحه صحن علنی مجلس ارائه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار