تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد از انتقال برخی پرونده های مادران و کودکان تحت مراقبت مراکز بهداشتی شهر شهرکرد به پایگاه های جدید سلامت خبر داد و گفت: این اقدام با هدف دسترسی آسان مادران به خدمات بهداشتی انجام گرفته است.
کد خبر: ۳۶۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 21 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد اخیرا با راه اندازی پنج پایگاه جدید سلامت، بدون اطلاع به جامعه هدف، اقدام به انتقال برخی پرونده های مراقبت مادران شیرده و باردار به این پایگاه ها کرده که منجر به سردرگمی آنان شده است.
سید راشد جزایری در این باره اظهار کرد: با هدف دسترسی آسان تر مادران به خدمات بهداشتی، پنج پایگاه جدید سلامت در منظریه، خیابان دهقان میرآباد، کوی شهرداری، مهدی آباد و در جوار مسجد جامع شهرکرد راه اندازی و برخی پرونده ها به این پایگاه ها منتقل شده است.
وی افزود: در این پایگاه ها خدمات مراقبت مادران باردار، کودکان زیر 2 سال، سالمندان و بسته های خدمتی گروه های سنی مختلف نوجوانان و جوانان در برنامه تحول نظام سلامت نظیر مراقبت های تغذیه ای و مکمل های غذایی ارائه می شود.
جزایری با بیان حضور ماما، کارشناس بهداشت خانواده و پزشک برای یک روز در هفته در پایگاه های سلامت ادامه داد: مادران با مراجعه به این پایگاه ها، خدمات اولیه را دریافت و در صورت نیاز به خدمات بیشتر به مراکز بهداشتی ارجاع داده می شوند.
وی در زمینه عدم آگاهی مادران تحت مراقبت مراکز بهداشتی از انتقال پرونده و نشانی پایگاه های جدید بیان کرد:کارشناسان مراکز بهداشتی با مراجعه مادران به این مراکز، اطلاعات و نشانی جدید را در اختیار آنان قرار می دهند و یا مادران از طریق شبکه بهداشت شهرستان شهرکرد می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
جزایری همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا واکسن کودکان زیر 2 سال در هر مرکز تنها در روز مشخصی تزریق می شود، تصریح کرد: از آن جا که واکسن ها به صورت بسته های 10 تایی تعبیه شده و در صورت باز شدن بسته و استفاده از یک واحد دارویی مابقی فاسد می شود کارشناسان برای جلوگیری از این امر، تنها در یک روز اقدام به تزریق می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار