تابناک چهارمحال و بختیاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به وجود یک‌هزار و 400 تخت بیمارستانی در استان، گفت: حدود 300 تخت بیمارستان بایستی تامین شود تا به نرم کشوری برسیم که این امر با راه‌اندازی پروژه‌های بیمارستانی در حال تکمیل امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۳۶۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 21 January 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی هاشم‌زاده اظهار کرد: تعیین زیرساخت‌های سلامت استان و ارتقاء و عدالت در دسترسی مردم به خدمات سلامت و استانداردسازی خدمات حوزه سلامت از دغدغه‌های موجود در حوزه دانشگاه و سلامت محسوب می‌شود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، دغدغه‌های موجود در حال توسعه، دریافت و ارتقاء هستند که خوشبختانه امروزه امکانات تخصصی و فوق‌تخصصی برای استان تامین شده است.

هاشم‌زاده گفت: در بحث‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش‌های بسیاری انجام شده و شاخص‌ها به طور قابل‌قبول و ایده‌آل در حال ارتقاء هستند.

وی با اشاره به حوزه درمان و وجود هفت بیمارستان در استان، تصریح کرد: طی سه سال گذشته دو بیمارستان یکی در کوهرنگ با 32 تخت و دیگری در مال خلیفه با 32 تخت راه‌اندازی شد و بیمارستان سینای جونقان که محل نگهداری بیماران روانی بود سومین بیمارستانی است که با اورژانس و کلینیک جدیدراه‌اندازی شده است که امیدواریم بتواند خدمات مطلوبی را به مردم منطقه ارائه دهد.

هاشم‌زاده با اشاره به وجود یک‌هزار و 400 تخت بیمارستانی در استان، تصریح کرد: وضعیت نرم کشوری به ازای هر هزار نفر 1.7 تخت بیمارستان است که متاسفانه در چهارمحال و بختیاری این میزان 1.4 است و با توجه به جمعیت استان و تلاش‌های انجام شده حدود 300 تخت بیمارستان بایستی تامین شود تا به نرم کشوری برسیم.

هاشم‌زاده گفت: طرح نیمه تمام فاز دوم بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد با هفت هزار متر مربع زیربنا و بیمارستان لردگان 80 درصد پیشرفت کار دارند که امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسند.

وی ساخت بیمارستان جدید بروجن با 92 درصد پیشرفت عملیاتی را از دیگر طرح‌های استان دانست و ادامه داد: امیدواریم این طرح تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به اتمام برسد.

هاشم‌زاده تصریح کرد: برای تجهیز و راه‌اندازی این پروژه‌ها، حدود 300 تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های استان افزوده خواهد شد و کمبودها را جبران خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ساخت بیمارستان الحاقی هاجر خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت این بیمارستان با حمایت و مساعدت خیرین و استانداری آغاز شده و امیدواریم طی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد و با راه‌اندازی این بیمارستان، 250 تخت جدید اضافه خواهد شد که می‌تواند بسیار موثر باشد تا از نرم و متوسط کشوری عقب نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار