نماینده مجلس:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برجام برای ایران و کشورهای 1+ 5 به عنوان یک روش عاقلانه برای حل مساله است.
کد خبر: ۳۶۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 21 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- اردشیر نوریان به مناسبت نخستین سالگرد تصویب برجام افزود: این روش توام با گفت وگو براساس عقلانیت و حکمت و حفظ منافع ملی از سوی ایران دنبال شده است.
وی تصریح کرد: با این دیدگاه، ایران دستاورد حداکثر و حداقلی را دنبال می کرد که در دستاوردهای حداقلی توافقات خوبی حاصل شد.
به گفته وی در دستاوردهای حداکثری بدلیل بدعهدی آمریکا، آنچه ایران بدنبال آن بود هنوز اتفاق نیفتاده است و علت آن نیز خوی استکباری آمریکا و زیاده طلبی آنهاست که تمدید قانون 'ایسا' نشان از این بدعهدی هاست.
نوریان افزود: توافق نامه برجام برای ایران نه معجزه است و نه فاجعه و نباید این 2 نگرش را نسبت به برجام داشت و ایران واقعیت ها را در این برجام دنبال کرده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، برجام را برای ایران مفید دانست، زیرا بگفته وی باید از منتقدان پرسید که اگر برجام تصویب نمی شد چه اتفاقی می افتاد.
نوریان افزود: در این زمینه برخی از مشکلات پولی و مالی ایران در سطح بین المللی رفع شده است و حداقل می تواند به آینده در این زمینه امیدوار بود.
وی گفت: رمز پیروزی جمهوری اسلامی ایران در همه صحنه ها پافشاری بر اصول و آرمان های خود است و ایستادگی در برابر استکبار باعث پیروزی جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر شده است و این روند باید دنبال شود.
این استاد روابط بین الملل دانشگاه در خصوص آغاز به کار دولت دونالد ترامپ در آمریکا نیز گفت: در مورد آمریکا یک موضوع ثابتی وجود دارد و آن اینکه آمریکا به جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک تهدید نگاه می کند و فرقی نمی کند که جمهوری خواهان یا دمکرات ها در آمریکا بر سرکار باشند.
وی تاکید کرد: هر 2 جریان اصلی در آمریکا بدلیل خوی استکباری، سعی می کنند ایران را در جهان به عنوان یک تهدید معرفی کنند.
نوریان گفت: نگرش جمهوری خواهان در این زمینه برخورد سخت تر و هجومی تر یا به نوعی استفاده از برخورد سخت افزاری است و برخورد دمکرات ها بیشتر از جنس نرم تر از جمله فشار سیاسی و تحریم ها بوده است.
نوریان اظهار کرد: برای جمهوری اسلامی ایران فرقی نمی کند اوباما یا ترامپ سرکار باشد چرا که آمریکا عناد ورزی خود را علیه جمهوری اسلامی ایران همواره دنبال می کند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل اینکه یک کشور الهام بخش در جهان است همواره بر اصول و مبانی خود عمل می کند از این رو برای ایران مهم نیست چه کسی سکاندار کاخ سفید باشد.
برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک به عنوان یک توافق بین ایران و کشورهای 1+5 بود که مورد توجه جهانیان قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار