تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار یارانه ای به منظور توسعه باغات دیم و کشت بافتی گل محمدی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۳۶۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 19 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید رضا دانش تهیه و آماده توزیع 500 هزار اصل نهال اصلاح شده و مقاوم دیمی در قالب نهال گلدانی گل محمدی، مو انگور دیم، نهال کشت بافتی گل محمدی را از عمده نهال های یارانه ای دولتی اعلام کرد.
وی اظهارکرد: از مجموع نهال های اصلاح شده و مستعد اقلیم استان تهیه شده را 250 هزاراصله نهال گلدانی گل محمدی ، 150 هزار اصله نهال مو انگور دیم و 120 هزار بقیه را نیز اصله نهال کشت بافتی گل محمدی ذکرکرد.
وی تاکید کرد: این طرح ملی به منظور توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم آب در دستور کار دولت تدیبر و امید قرار دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از زیر کشت 190 هکتار از زمین های مستعد چهارمحال و بختیاری به کشت گیاهان دارویی در دوران دولت یازدهم را یادآورشد و گفت: از این میزان وسعت 130 هکتار به کشت محصول کم آب و پردرآمد زعفران با در نظر گرفتن بهبود مصرف آب کشاورزی اختصاص یافته است.
دانش با اشاره به تولید سالانه 5 میلیون گل شاخه بریده (رز) در8 گلخانه فعال استان تاکید کرد: از این میزان تولید گل زینتی کم آب نیز هرسال بیش از 100 میلیارد ریال عاید بهره برداران استان می شود.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار