تابناک چهارمحال و بختیاری - مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری سامان گفت: پروژه بین المللی و ملی 'منارید 'به منظور مدیریت یکپارچه منابع طبیعی بصورت پایلوت در دهستان 'شوراب صغیر، شوراب کبیر و هوره ' از توابع این شهرستان شروع شد.
کد خبر: ۳۶۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 18 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد بهروز مرادی امتداد اجرای این پروژه بین المللی را از روستای شوراب صغیر تا دهستان هوره مرکز بخش زاینده‌رود عنوان کرد و افزود: کشت گیاهان دارویی از جمله 'آویشن ' از اولویت های این طرح ملی و فراملی در منطقه است.
وی با بیان اینکه پروژه بین‌المللی منارید در خاورمیانه و شمال آفریقا در حال انجام است، افزود: این پروژه بیشتر در مکان‌هایی که تغییر اقلیم، خشک‌سالی و یا سرمازدگی رخ داده است انجام می‌شود و یکی از این کشورها، ایران است.
مدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری سامان اظهارکرد: این شهرستان حاشیه زاینده رود یکی از نخستین مناطق استان است که فرایند اجرای این طرح بین المللی آغاز شده و اجرای این پروژه می‌تواند با اثرات ناخواسته تغییر اقلیم مقابله کند.
مرادی به روند اجرای این طرح در سطح شهرستان سامان اشاره کرد و افزود: در این طرح اگر باغات دچار سرمازدگی شوند از گونه‌های مقاوم سرما استفاده می‌شود تا از لحاظ اقتصادی مشکلی ایجاد نشود.
وی توضیح داد: در این طرح مشکلات معیشت روستاییان نیزمورد بررسی قرار می‌گیرد و کارگروه‌های توسعه روستا در این زمینه تشکیل و اقدام به پروژه‌نویسی طرح منارید می‌کنند و سپس در یک نشست کمیته‌ای، به فرمانداری این شهرستان ارجاع داده می‌شوند.
وی میزان عرصه های ملی شهرستان سامان را بیش از 40 هزار هکتار برآورد کرد که 20 هزار هکتار آن از اراضی طرح طوبی اجرا شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار