تابناک چهارمحال وبختیاری- دولتمردان اوایل امسال در پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری در اجرایی کردن شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، طرح اعطای تسهیلات در رونق تولید را آغاز کردند.
کد خبر: ۳۵۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 08 January 2017

به گزارش تابناک - در راستای طرح رونق تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت طی سال جاری با هدف اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی 2 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات به 180 طرح و واحد تولیدی و صنعتی در کشور پرداخت کرده است.

استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن بیش از یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال حدود 12 هزار نفر و 60 هزار بهره بردار بخش کشاورزی و تولید، حدود یک درصد از جمعیت و یک درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

بنگاه های کوچک اقتصادی، واحدهای تولیدی کوچک طی 2 دهه گذشته با دریافت تسهیلات و سرمایه گذاری به عنوان طرح های اشتغالزایی زودبازده و با هدف رونق تولید در بخش های صنعتی و کشاورزی و رونق اقتصادی در کشور گسترش یافتند.

به گفته کارشناسان فعال در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری طی سال های گذشته تحریم های اقتصادی، نبود بازار فروش، مشکل در تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی، نبود و کمبود سرمایه در گردش و سرمایه ثابت تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در این استان را که بخش اعظم آنها صنایع کوچک بودند، تعطیل و نیمه تعطیل کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 92 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری در بخش صنایع کوچک و متوسط فعالند، گفت: 70 درصد این واحدها در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

علیرضا شفیع زاده ظرفیت اسمی اشتغال در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان را حدود 15 هزار نفر برشمرد و اظهار کرد: بین70 تا 80 درصد اشتغال صنایع و واحدهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری در صنایع کوچک و متوسط است.

به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون تسهیلات اقتصاد مقاومتی به 15 واحد و با 135 میلیارد و 800 میلیون ریال در قالب سرمایه ثابت و به 50 واحد با 986 میلیارد ریال در قالب سرمایه در گردش پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، امسال 295 واحد تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی استان تا پایان امسال فعال می شود که با بهره برداری کامل از این واحدهای تولیدی، زمینه ایجاد و تثبیت 10 هزار اشتغال در استان فراهم می شود.

سید نعیم امامی اظهار کرد: مطابق پیش بینی هایی انجام شده در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی امسال حدود چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان اختصاص می یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: این استان در بازسازی واحدهای کوچک و متوسط رتبه 12 کشور را کسب کرده است.

به گفته امامی، حدود 75 درصد تسهیلات پیش بینی شده تاکنون جذب شده و تا پایان سال مابقی تسهیلات تعهد شده برای این استان جذب خواهد شد.

امامی تصریح کرد: مطابق پایش های انجام شده از واحدهای تولیدی و صنعتی استان 65 درصد فعال، 277 واحد تولیدی و صنعتی با ظرفیت زیر 50 درصد مشغول بکار هستند و 450 واحد نیز تعطیل است.

به گفته وی، اگر تمام ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی موجود استان به کار گرفته شود، 22 هزار و 395 شغل مستقیم ایجاد می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز از انعقاد قرارداد بیش از 10 هزار و 534 مورد بنگاه کوچک و متوسط تولیدی اقتصادی با بانک های عامل به منظور دریافت تسهیلات خبر داد.

علی یزدانی دهم دیماه در سفر به شهرکرد اظهار کرد: از تعداد بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط معرفی شده به بانک ها، تاکنون تعداد 10 هزار و 302 مورد موفق به اخذ تسهیلات با اعتبار 78 هزار و 300 میلیارد ریال شده است و مابقی نیز تا پایان سال تسهیلات بانکی خود را دریافت می کنند.

وی، با بیان اینکه شرایط سرمایه‌گذاری در دولت تدبیر و امید تسهیل شده است، تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده امسال با هر شرایطی با سرمایه‌گذاردر بخش صنعت کوچک، متوسط و بزرگ در راستای اشتغالزایی و تولید ثروت داخلی موافقت می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز راهی جز توجه به تولید داخلی و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار وجود ندارد.

به گفته معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران 6 هزار و 800 بنگاه اقتصادی راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که بیش از 50 درصد این بنگاه ها به هر میزان تسهیلات و پول هم تزریق شود امکان احیا ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار