مربی ورزش های سه گانه:
تابناک چهارمحال و بختیاری - مربی ورزش های سه گانه کشور گفت: فعالیت های فدراسیون ورزش های سه گانه نشان می دهد این رشته روند رو به رشدی ندارد.
کد خبر: ۳۵۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 08 January 2017
به گزارش تابناک - وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود روز یکشنبه افزود: تمام فعالیت این فدراسیون در برگزاری یک دوره مسابقات قهرمانی کشور و فقط با حضور تعداد انگشت شماری از باشگاه ها خلاصه می شود.
به گفته این مربی و عضو فدراسیون کمیته ورزش های سه گانه، بی ثباتی در پست های کلیدی فدراسیون از جمله دبیر فدراسیون و مشخص نبودن شرح وظایف چهار کمیته که فقط به صورت اسمی در فدراسیون تشکیل شده است یکی از دلایل بی انگیزگی ورزشکاران این رشته است.
وی افزود: نداشتن برنامه و برنامه ریزی نکردن فدراسیون این بی انگیزگی را در رشته سه گانه تشدید کرده است.
او در پاسخ به این سئوال که آیا ارائه آمار ورزشکاران سازمان یافته و عناوین کسب شده کارنامه فدراسیون است؟ گفت: اگر چه قصدی برای بی ارزش کردن تلاش ورزشکاران و مسئولان فدراسیون نیست، اما نباید خودمان را گول بزنیم که این رشته در ایران نوپا است چرا که بعد از 14سال از شروع فعالیت و گذشت 10سال از تشکیل فدراسیون ورزش های سه گانه، این رشته در این مدت نه تنها رشدی نداشته بلکه پس رفت هم داشته است.
این ورزشکار و مربی رشته سه گانه کشور گفت: اگر حد و اندازه ورزش سه گانه ایران تا همین اندازه است پس باید وزارت ورزش و جوانان فکر دیگری برای این رشته بکند.
وی با تاکید بر اینکه می توان زمینه رشد و توسعه این رشته را در کشور فراهم کرد، افزود: با توجه به پتانسیل نیروی انسانی موجود در بین ورزشکاران و افراد با تجربه با یک برنامه ریزی مدون هم در بخش مالی و هم در بخش مدیریت هزینه ها می شود این رشته جذاب و المپیکی را گسترش داد و عناوین با ارزش جهانی و المپیکی کسب کرد.
این مربی گفت: متاسفانه بی برنامگی و نداشتن یک برنامه مدون و علمی و هزینه کردن بیت المال برای افرادی که برای چند ماه به فدراسیون می آیند و چند سفر خارجی می روند، موجب شده است تا این رشته رشد چندانی نداشته باشد.
به گفته وی، گزارش اخیر خزانه دار فدراسیون ورزش سه گانه در مجمع عمومی نشان می دهد که سهم هیات های استانی از کل اعتبارات حدود یک درصد بوده و فدراسیون به استانها ابلاغ کرده است که هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران جهت حضور در اردوی تیم ملی را باید خود استانها پرداخت کنند.
این ورزشکار یادآور شد: توصیه می شود مدیران و مسئولان فدراسیون این موضوع را درک کنند که به مربیانی که زحمت کشیده اند و در استان هایی مانند چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، اصفهان، آذربایجان شرقی و زنجان ورزشکارانی را تحویل تیم ملی داده اند، بها بدهند.
ورزش سه گانه شامل شنا، دوومیدانی و دوچرخه سواری است و یکی از رشته های المپیکی محسوب می شود.
احسان امینیان، محمد مهدی رحمتی، امین سقایی، فرشید حیدریان و امیرحسین رئیسی از این استان تاکنون چندین بار در ترکیب تیم ملی سه گانه قرار گرفته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار