نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی را باید به یک باور تبدیل کنید، اظهار کرد: برای تبدیل آن به یک باور به جهادی بزرگ، عمیق، ارزشمند و خستگی‌ناپذیر نیاز است.
کد خبر: ۳۵۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 05 January 2017

به گزارش تابناک شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نكونام در نشست تبیین پیوست فرهنگی استان که با حضور اعضای بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: تهاجم فرهنگی و اقتصاد مقاومتی ازجمله مطالبات رهبری هستند که در عمل به آن‌ها هنوز عقب هستیم.

وی عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عمل به دیدگاه‌های رهبری کارهای خوبی انجام داده است ولی هنوز هم جای کار دارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی را باید به یک باور تبدیل کنید، اظهار کرد: برای تبدیل آن به یک باور به جهادی بزرگ، عمیق، ارزشمند و خستگی‌ناپذیر نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه این جلسه امیدبخش است ولی نباید به این جلسات اکتفا شود، تصریح کرد: در دانشگاه‌ها بسیار می‌توان در این رابطه کار کرد و در دانشگاه‌ها طرح ایجاد کنید و فضای دانشگاه را با خود همراه کنید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه فرهنگ از دو زاویه مهم باید موردتوجه قرار گیرد، عنوان کرد: فرهنگ، دین و اصالت مردم است و عالمان دینی وظیفه دارند که به جامعه حیات بخشند و حیات جامعه هم فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بقایش به فرهنگ است، ادامه داد: انقلاب یک امانت در دست ماست که بقایش ایستادگی در برابر دشمنان به فرهنگ است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: نخبگان جامعه فرهنگ‌نگار و پیوست نگار فرهنگی جامعه هستند که اگر از آن‌ها غافل شویم آسیب جدی خواهیم دید.

رئیس بسیج اساتید استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه بسیج اساتید به دنبال عملی کردن دیدگاه‌های رهبری هستند، گفت: پیوست نگاری فرهنگی، نقطه اتصال بین طرح‌ها و سازه‌های عمرانی با رویکردی اجتماعی است.

احمدرضا بسیج از دیگر ویژگی‌های پیوست نگاری فرهنگی را شناخت شهروندان به پروژه‌های عمرانی و تجزیه ابعاد پروژه در سطح اجتماع دانست و افزود: اگر این شناخت‌ها نباشد ممکن است ارزش‌های دینی و فرهنگی جامعه خدشه‌دار شوند.

بسیج بر ضرورت تبیین پیوست نگاری فرهنگی در جامعه اشاره و اظهار کرد: این موضوع در خطبه‌های نماز جمعه و شورای فرهنگ عمومی استان باید به خوبی تشریح شود.

در این نشست اساتید بسیجی استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون تبیین پیوست نگاری فرهنگی در استان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار