شبکه اجتماعی باشگاه سپاهان اصفهان روز شنبه با زیرنوشتی، جنجال علی دایی را در دیدار جام حذفی بر علیه داوری و میزبان مسابقات بی سبب دانست.
کد خبر: ۳۵۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 31 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، دیدار تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و نفت تهران در مرحله یک چهارم نهایی که با برتری یک بر صفر شاگردان دایی به پایان رسید را موعود بنیادی فر داور جوان شهرکردی قضاوت کرد.
از سوی دایی و شاگردانش در این رقابت رسانه ای و صفحه به صفحه اعلام کردند که اگر پنالتی نفت گل می شد از فوتبال خداحافظی می کردند.
این تنش مجازی در صفحات رسمی باشگاهها ،مربیان و بازیگران در حالی افزایش یافت که کارشناسان داوری از جمله رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال نمره قبولی به داور جوان شهرکرد دادند.
موعود بنیادی فر در این بازی نشان داد که بی جهت به عنوان داور الیت یا برگزیده آسیا انتخاب نشده است و توان این را دارد که حساسترین دیدارهای لیگ را قضاوت کند.
تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و نفت تهران در حالی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاههای ایران به مصاف هم رفتند که پیروزی برای هر دو تیم بسیار اهمیت داشت.
تیم علی دایی پس از شکست تیم استقلال تهران در جام حذفی به مصاف سپاهانی رفت که در دور قبل سایپا را حذف کرده بود و در بازی لیگ برتر تیم یک بازی سرعتی از خود به نمایش گذاشته بود.
اما قضاوت این دیدار برای دپارتمان داوری از اهمیت بالایی برخوردار بود چرا که هم علی دایی و هم عبدالله ویسی از حساسیت بازی آگاهی داشتند و با استرس و دلهره تیم را وارد زمین بازی کردند.
اما قاطعیت داور شهرکرد در کنترل این بازی حتی به تذکر به مربیان و اخراج علی دایی نیز انجامید تا نشان دهد این داور می تواند یکی از گزینه های اصلی دربی پایتخت، بازی های آسیایی و جام جهانی باشد.
تیم فوتبال نفت تهران در دیداری جنجالی که 4 اخراجی داشت، مقابل سپاهان اصفهان به برتری ارزشمند خارج از خانه یک بر صفر رسید تا جواز حضور در فینال جام حذفی باشگاه های ایران را به دست آورد.
در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاه های کشور تیم فوتبال سپاهان در حضور حدود 25 هزار تماشاگر ورزشگاه نقش جهان میزبان نفت تهران بود و یک بر صفر شکست خورد تا در حسرت فینال باقی بماند.
موعود بنیادی فر داور جوان شهرکردی که با کمک های «رضا سخندان» و «سجاد طوری» قضاوت این دیدار را برعهده داشت، «توحید غلامی» و «عباس بوعذار» از نفت و «شجاع خلیل زاده» مدافع سپاهان را اخراج کرد.
«علی دایی»‌سرمربی نفت تهران هم به دلیل اعتراض شدید از روی نیکمت اخراج شد.
نفت تهران در این دیدار سه بازیکن «میلاد فخرالدینی»، «اکبر صادقی» و «محمد دانشگر» را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و در دقیقه سی ام نیز «محمد قاضی» بهترین گلزن این تیم مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت تا بدشانسی های «علی دایی» ادامه یابد.
موعود بنیادی فر در دقیقه 45بازی یک ضربه پنالتی را به درستی برای تیم نفت گرفت که در نهایت ایمان مبعلی این ضربه پنالتی را درون دروازه سپاهان جای داد تا نفت نیمه نخست را به سود خود تمام کند.
در دقیقه 79، توحید غلامی که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود با دریافت دومین کارت زرد خود از زمین اخراج شد.
در دقیقه 87، فرید بهزادی کریمی با خطای بازیکنان نفت متوقف شد و داور با تصمیمی بحث برانگیز نقطه پنالتی را نشان داد تا علی دایی اعتراض شدیدی به این تصمیم داشته باشد.
اعتراض زیاد کادر فنی نفت تهران موجب شد تا این بازی حدود 6 دقیقه متوقف شود و داور مسابقه نیز «علی دایی» را از روی نیمکت اخراج کرد که دایی پس از دقایقی رضایت داد تا روی سکو برود.
«احسان حاج صفی» بازیکن ملی پوش سپاهان هنگام زدن پنالتی تعادل خود را از دست داد و ضربه اش به بیرون رفت تا هزاران تماشاگر حاضر در ورزشگاه نقش جهان، مبهوت بمانند.
در دقیقه 95، «شجاع خلیل زاده» و «عباس بوعذار» برای دومین بار در طول بازی درگیر شدند تا داور با کارت قرمز مسقیم آنان را جریمه کند.
در نهایت سوت داور به نشانه برتری یک بر صفر نفت تهران به صدادرآمد تا این تیم برای دومین بار در طول تاریخ به فینال جام حذفی راه یابد.
فینال جام حذفی باشگاه های ایران، اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی خرمشهر برگزار خواهد شد.
حالا با این عملکرد مطلوب و قابل قبول داور جوان شهرکردی انتظار است دپارتمان یا کمیته داوری قضاوت داربی پایتخت را امسال در دور برگشت به این مربی جوان بدهد.
دو سال پیش نیز یدالله جهانبازی داور جونقانی دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس را قضاوت کرد که این دیدار بدون هیچ تنش و برخورداری از سوی داور چهارمحال و بختیاری کنترل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار