استاندار چهارمحال و بختیاری:
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم، یادآور شد: ۲ مدرسه لبد بازفت و بازسازی دبستان این منطقه، با اقدامات جهادی سه ماه پس از سفر رییس‌جمهور به استان، به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 24 September 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری روز شنبه در آیین نواختن زنگ مهر در مدرسه راهنمایی منطقه لبد شهرستان کوهرنگ افزود: سه ماه پس از سفر آیت الله رییسی به چهارمحال و بختیاری و بازدید از منطقه لبد بازفت، این ۲ مدرسه با اهدا زمین از سوی خیر منطقه، به بهره‌برداری رسید تا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، شعارش عدالت‌محوری است و استان‌های کم برخوردار مانند چهارمحال و بختیاری که دارای محرومیت تاریخی است، مورد توجه دولت سیزدهم و رییس‌جمهور قرار گرفته است و در همه مناطق استان این نگاه ویژه وجود دارد که تحول خوبی در این دولت برای این مناطق اتفاق خواهد افتاد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات جهادی صورت گرفته پس از سفر استانی رییس جمهور یادآور شد: در این منطقه ۴۰ میلیارد تومان در سه ماه اخیر پروژه اجرا شده است که هفت کیلومتر آب بهداشتی شرب برای مردم آبرسانی شده و زیرسازی جاده لبد نیز آمده است و ۴۳ واحد منزل مسکونی که به دلیل رانش زمین در سال‌های پیش آسیب‌دیده بود، بازسازی و مقاومت‌سازی شده است.

به گفته وی، اتصال به اینترنت پرسرعت، ایجاد اورژانس جاده‌ای و ایجاد ۲ مدرسه راهنمایی دخترانه و پسرانه در این سه ماه برای منطقه لبد انجام شده است.

حیدری افزود:۴۴ روستا نیز به شبکه برق سراسری متصل و نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان برای زیرسازی هزینه شده و ۶ میلیارد نیز برای آسفالت منطقه لبد بازفت کوهرنگ در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت در شهریورماه امسال گفت: هدف‌گذاری شده در دهه فجر امسال نیز بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام که قابل بهره‌برداری است از سوی دولت سیزدهم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید به صورت حضوری پس از ۲ سال شیوع کرونا نیز گفت: ما در دورترین نطقه استان در کنار معلمان و دانش‌آموزان هستیم و سال تحصیلی جدید را به آینده‌سازان، معلمان و عوامل آموزشی تبریک می‌گوییم.

حیدری با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی برای مقابله با پیشگیری ویروس کرونا تصریح کرد: پس از ۲ سال با شکست ویروس کرونا و آموزش حضوری را جشن می‌گیریم چرا که آموزش حضور با محوریت مدرسه به آموزش دانش آموزان کمک می‌کند.

به گفته وی، کمتر از سه ماه پس از سفر رییس جمهور با زمینی که خیر این منطقه اختصاص داد مدرسه ابتدایی و راهنمایی برای دانش‌آموزان ساخته شد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب با رهبری حضرت امام و استقامت مردم و شهدا، در محروم‌ترین نقاط، مسوولان از جمله رییس‌جمهور حضور می‌یابند و با با تاکید بر اقدام انقلابی به دنبال ساخته مدرسه برای این منطقه هستند.

به گفته وی،حضور رییس‌جمهور در منطقه لبد پس از سه ماه کارهای بزرگی شده است و ظرف یک سال رییس‌جمهور به همه استان‌ها سفر کرد، که حضور در بین مردم و سفر استانی هیات دولت مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:با وجود اینکه دشمن با تمام وجود در حال توطئه است اما حضور رییس‌جمهور در مناطق محروم و کمتر توسعه باعث ایجاد امید در بین مردم شده است.

به گفته وی، حضور میلیونی مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی، عضویت دائم ایران در سازمان اقتصادی شانگهای و اقدامات انقلابی دولت مردمی، باعث شد که دشمنان از این اقدامات ناخرسند باشند و دست به توطئه‌های اخیر در کشور بزنند و دشمنان به دنبال منزوی کردن ایران بودند که به کام دشمن تلخ آمد.

وی گفت: رییس‌جمهور به عنوان نماینده مردم در سازمان ملل متحد سخنرانی محکم داشت و خواستار محاکمه عاملان شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که پرچمدار مقابله با تروریست بود، شد و این افتخار دولت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مردم با بصیرت و ولایت‌مدار استان از جمله بختیاری‌ها همواره دفاع آرمان‌های انقلاب و نظام هستند و دشمن از این بصیرت مردم هراس دارند.

وی گفت: امروز اگر در حوزه‌های دفاعی و امنیتی بنیه بسیار قوی به برکت انقلاب اسلامی داریم و معلمان اراده کنند سیستم آموزشی برای دانشمندان بزرگ برنامه‌ریزی کند.

به گفته وی، همان‌گونه که رییس جمهور اعلام کرد امروز سند ۲۰۳۰ به هیچ عنوان در دستور کار نیست و باید ترویج معنویت، معارف دینی و فرهنگ غنی ایران اسلامی در جهان حرف اول را بزنیم و زیربار فشارهای تحریم و سندهای غربی که با زندگی ایرانی اسلامی مغایر هستند، نباید رفت.

حیدری یادآور شد: سفر رییس‌جمهور باعث شده است در ۲ سال آینده تحول بزرگی برای استان رخ دهد چرا که مصوبات خوبی برای پیشرفت استان داشتیم و با توجه به هماهنگی و همدلی بین مردم، مسوولان و نمایندگان به دور از حاشیه‌ها مشکلات استان را رفع خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، روز شنبه دوم مهرماه با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس و حضور میدانی استاندار چهارمحال و بختیاری ، مدیرکل آموزش و پرورش و تعدادی از مسوولان استانی نواخته شد.

رییس جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت که ۱۹ خردادماه به منطقه لبد کوهرنگ چهارمحال و بختیاری سفر کرده بودند به مردم منطقه قول مساعد برای ساخت مدرسه دادند، که یک روز پس از این وعده، عملیات ساخت ۲ مدرسه از سوی اداره آموزش و پرورش و اداره کل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان کلید خورد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت روز پنجشنبه ۲۱ خردادماه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و در نخستین برنامه کاری از طریق بالگرد راهی منطقه سخت‌گذر لبد شهرستان کوهرنگ شدند.

شهرستان کوهرنگ در ۹۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار