شهرکرد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی و صنعتی این استان تصویب شده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ 21 September 2022

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی در این باره گفت: با ابلاغ و پرداخت این تسهیلات به سرمایه‌گذاران طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری علاوه بر اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری وضعیت اقتصادی در این استان متحول خواهد شد.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری جدید در طرح‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری را ۵۰۰ هزار ریال دانست و افزود: این میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای ۲ هزار طرح جدید در حوزه صنعت است که منجر به اشتغال‌زایی برای ۳۰ هزار نفر می‌شود.

رستمی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۹۶۶ واحد تولیدی و صنعتی فعال با ۲۳ هزار نفر اشتغال‌زایی دارد که حفظ اشتغال موجود و تلاش برای بهره‌برداری کامل از ظرفیت تولیدی این واحدهای صنعتی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ صنعت شاخص در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این استان هم‌اکنون به‌عنوان تولید کننده ورق‌های گالوالوم کشور، تولید کننده ورق‌های گالوانیزه خودرو خاورمیانه، دارنده نخستین مرکز خصوصی پرتودهی گامای خاورمیانه، تولید کننده چادر مشکی کشور، تولید کننده شیر خشک نوزاد با برند ایرانی، تولید کننده مخازن گاز مایع ال. پی. جی (LPG)، نخستین تولید کننده صنایع آزمایشگاهی مجازی در ایران، تولید کننده قطعات پلیمری خودرویی کشور، بزرگ‌ترین تولید کننده موکت و کف‌پوش خودرویی ایران مطرح است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار