معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: به سبب وزش باد شدید و خیرش گرد و خاک محلی، کیفیت هوا در استان کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ 16 May 2022

کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری کاهش می یابد

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وضعیت تا پایان هفته در استان تداوم دارد و در ساعاتی هوا در وضعیت ناسالم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: هوا در استان تا پایان هفته صاف تا کمی ابری خواهد بود و پدیده مشخصی در استان شکل نمی گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از افزایش دمای هوا در استان خبر داد و گفت: هوا پس از اینکه در روز یکشنبه در ایستگاه شهرکرد و بلداجی به یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید، از روز دوشنبه روند طبیعی خود را از سر گرفته و در نقاط مختلف استان دما تا چند درجه افزایش می یابد.

نوروزی با بیان اینکه بارش‌ها در استان طی سال آبی جاری کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: میانگین بارش‌ها در سال آبی جاری ۵۰۷ میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۳ درصد کاهش دارد.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، هوا در چهارمحال و بختیاری طی سالجاری به مدت پنج روز در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

در صورتی که شاخص کیفیت هوا بین صفر تا ۵۰ باشد، کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار