رئیس شورای استان چهارمحال و بختیاری:
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون مشکلات بسیاری در اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها برای شوراهای اسلامی و مردم پیش آمده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 11 January 2022

در اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها مشکلات بسیاری پیش آمده است

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سیاوش سلیمانی در جلسه بررسی اختلاف شورای اسلامی شهر فارسان، با اشاره به منابع تأمین درآمد پایدار شهرداری‌ها، اظهار داشت:دریافت عوارض‌های مسکن، ساختمانی و خودرویی، اجاره‌ها و ... از جمله منابع تأمین درآمدهای پایدار در شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرداری‌ها جهت توسعه و پیشرفت شهرها باید اقدامات مثمر ثمری انجام دهند، افزود: شهرداری‌ها اگر بخواهند کوتاه بیایند، آسیب به کل جامعه زده می‌شود، اما در این بین نیز باید به گونه‌ای اقدام نموده که مردم دلسرد نشوند و به سوی شهرداری بیایند، چرا که ساخت و ساز در هر منطقه مهم‌ترین منبع درآمد برای شهرداری‌ها است.

وی ادامه داد: امروزه دیگر در دنیا به شهرداری به عنوان پیمانکاری بزرگ که می‌بایست برخی از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهر را انجام دهد، نگریسته نمی‌شود، چرا که در زمان کرونا شهرداری‌ها فشاری به مردم برای دریافت درآمد‌هایی مثل عوارض و اجاره‌ها وارد نکرده و همین موضوع باعث شده میزان درآمد شهرداری‌ها پایین‌تر بیاید.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم شهردار‌ی‌ها در سراسر کشور ایجاد منابع کافی در آمد و تامین هزینه خدمات شهری است، بیان کرد: به طور کلی درآمد شهرداری‌ها از دو منبع تامین می‌گردد یکی دریافتی‌های مستقیم شهرداری از عوارض مستغلات ( اراضی و املاک ) و درآمد حاصل از عوارض غیر مستغلات است و دیگری شامل درآمدهایی است که خارج از سازمان‌های شهرداری دریافت می‌گردد، مانند عوارض آب، برق، تلفن و نیازمندی‌های شهری مشابه کارخانه و کمک‌های بلاعوض دولت که باستناد ماده 29 آئین نامه مالی شهرداری‌ها، درآمد شهرداری‌ها طبقه‌بندی شده و در چارچوب قوانین و مقررات اقدام می‌نماید.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون مشکلات بسیاری در اجرای ماده 101 قانون شهرداری‌ها برای شوراهای اسلامی و مردم پیش آمده که این شورا پیگیری‌های لازم به‌منظور رفع این خلا قانونی را در دستور کار قرار خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار