مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۲درصد واحدهای آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ که نیاز به بازسازی دارد آواربرداری و عملیات احداث تعدادی از واحدها نیز آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹ 11 January 2022

 

فرشید ریاحی سامانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه هیات دولت تسهیلات بازسازی برای ۴۹۶ واحد و تسهیلات تعمیر برای سه هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ ابلاغ شده است که مراحل جذب تسهیلات و معرفی مالکان واحدها به بانک‌های عامل در حال انجام است.

وی تصریح کرد: همچنین در قالب تسهیلات معیشتی برای جبران خسارت‌هایی که به وسایل زندگی و معیشت مردم بر اثر وقوع زلزله وارد شده است نیز سه هزار و ۲۰۱ فقره تسهیلات تامین اعتبار شده است.

ریاحی سامانی با بیان اینکه متقاضیان تسهیلات معیشتی، بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی شهرستان کوهرنگ برای پرداخت به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، اظهار داشت: تاکنون ۴۳۳ نفر برای بازسازی، یک هزار و ۷۰۰ متقاضی برای تعمیر و یک هزار و ۲۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات معیشتی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات بازسای واحدهای مسکونی روستایی ۱۲۰ میلیون تومان و در شهرها ۱۵۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است و تسهیلات بلاعوض برای برای اسکان موقت ۲۰ میلیون تومان در شهرها و روستاها پیش‌بینی شده است.

ریاحی سامانی خاطرنشان کرد: همچنین برای تعمیر و مرمت هریک از خانه‌های مسکونی آسیب‌دیده در شهرستان نیز ۳۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

به گفته وی، تاکنون ۳۰۸ واحد پی‌کنی، ۷۹ واحد اجرای فنداسیون و ۳۰ واحد نصب اسکلت فلزی تا سقف کار شده است اما برودت هوا و بارش‌های زمستانی پیشبرد برنامه را با چالش مواجه کرده است.

ریاحی با بیان اینکه مشارکت مردم در بازسازی و تعمیر واحدهای آسیب دیده نقش مهمی دارد، افزود: امید می‌رود با مشارکت بیش از پیش مردم عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده سرعت بیشتری بگیرد.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند. این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

پس از آن نیز ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود و باعث هراس و نگرانی مردم از پس‌لرزه‌های آن شد.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان در چهارمحال و بختیاری از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند .

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار