ضرورت بازسازی هزار و ۵۰۰ خانه در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ، ادامه روند کاهشی شیوع کرونا در استان و تعویض هفت کیلومتر از خط لوله انتقال نفت مارون در سرخون اردل از جمله مهم‌ترین سرخط‌های خبری چهارمحال و بختیاری از ۲۰ تا ۲۶ آذر ۱۴۰۰ به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 18 December 2021

 

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، در این هفته، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به کوهرنگ سفر کرد و در همراهی با غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید از مناطق زلزله‌زده این شهرستان به بررسی روند بازسازی این مناطق پرداخت.

 همچنین استاندار چهارمحال و بختیاری در این هفته و در دومین سفر شهرستانی خود به‌ همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی راهی اردل شد تا از مطالبات، دغدغه‌های مردمی و مشکلات این شهرستان را بررسی کند.

غبارروبی گلزار شهدای اردل، بازدید از طرح‌های آبیاری اراضی کشاورزی ده‌کهنه روگر، تونل گورمیزه، بیمارستان امام رضا(ع) اردل، حضور در شورای اداری و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از مهم‌ترین برنامه‌های استاندار چهارمحال و بختیاری در سفر به شهرستان اردل است.

برپایی نشست‌های ستاد استانی مقابله با کرونا و شورای فرهنگ عمومی استان، برپایی همایش‌های «دختران حاج قاسم» و «آسیب ورزشکاران و حرکات اصلاحی» در شهرکرد نیز از دیگر رویدادها و برنامه‌های اجرایی این هفته در چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

از جمله اخبار فرهنگی و هنری این هفته نیز می‌توان به درگذشت استاد بهمن رافعی بروجنی، شاعر، نویسنده و ادیب برجسته چهارمحال و بختیاری در سن ۸۵ سالگی، کسب جایزه بهترین فیلم بلند بخش بین‌الملل جشنواره سینما حقیقت توسط جعفر نجفی فیلم‌ساز جوان استان برای ساخت فیلم مستند «چهره‌پرداز» و آغاز فراخوان دومین جشنواره شعر و ترانه بختیاری سوزو (سبزکوه) با گستره استان‌های لر زبان کشور اشاره کرد.

همچنین در روز پایانی این هفته جمعی از مردم شهرکرد به امامت حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام‌جمعه موقت شهرکرد در آستان امامزاده سید محمد این شهر گرد هم آمدند و نماز طلب باران را اقامه کردند.

میزان پیشرفت برنامه‌های سال ۱۴۰۰ چهارمحال و بختیاری رصد می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت پیشرفت طرح‌های اجرایی در استان گفت: موانع پیشرفت امور در برنامه‌های سال ۱۴۰۰ ارزیابی و برای رفع آن تلاش خواهد شد و در صورت ممکن نبودن رفع مشکلات برنامه‌ها، ضمن اطلاع‌رسانی به وزرا، از توان مسوولان ملی برای رفع آن بهره‌گیری می‌شود.

غلامعلی حیدری افزود: طرح‌های نیمه‌تمام دارای افزون بر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این استان نیز برای ارائه در سفر ربیس‌جمهور به استان و با هدف رفع مشکلات این طرح‌ها مشخص‌ شده است.

دولت سیزدهم در سطح ملی و استانی یاری شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد گفت: یاریگری دولت سیزدهم تکلیف و وظیفه‌ای شرعی، دینی و ایمانی است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام وجود وحدت، وفاق، همدلی و هماهنگی برای پیشبرد در امور مختلف را ضروری دانست و افزود: امید است چهارمحال و بختیاری بتواند در دولت سیزدهم سهم و بهره لازم را از بخش‌های مختلف داشته باشد.

وی یادآور شد: برگزاری کنگره بزرگداشت عالمان دینی و مشاهیر مؤثر مذهبی چهارمحال و بختیاری با نگاه ایرانی و اسلامی برای سال آینده در دستور کار قرار گیرد و برای این اقدام فعالیت پژوهشی عمیق انجام شود.

هزار و ۵۰۰ خانه مناطق زلزله‌زده کوهرنگ نیازمند بازسازی است

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اثرات زلزله اخیر در شهرستان کوهرنگ گفت: در برآورد اولیه زمین‌لرزه اخیر کوهرنگ، ۵۰۰ واحد تخریبی و سه هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیر برآورد شده بود.

اکبر نیکزاد افزود: هنگام آواربرداری مشخص شد بسیاری از واحدهای مسکونی تعمیری به تخریب و بازسازی نیاز دارد و در نهایت تعداد خانه‌های نیازمند تخریب و نوسازی به یک هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یافت.

نیکزاد تصریح کرد:در این راستا استاندار چهارمحال و بختیاری با مسوولان ملی نامه‌نگاری انجام داد و امید است بتوانیم به‌زودی مصوبه دولت را برای تخصیص تسهیلات واحدهای مسکونی جدید نیازمند تخریب و بازسازی دریافت کنیم.

شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری به کمترین میزان در یک سال اخیر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، روند شیوع کرونا در استان را تا 24 آذر، کاهشی با ثبات عنوان کرد و گفت: شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان به کمترین میزان خود در یک سال اخیر رسیده است.

مجید شیرانی افزود: هر چند این وضعیت اطمینان‌بخش نیست چون این ویروس جهش‌های متعددی دارد و ممکن است رفتارهای جدیدی داشته باشد اما اگر ساختار ویروس ثابت می‌ماند می‌توانستیم با اطمینان بیشتری بگوییم که موج بعدی شکل نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با این وجود هرچه فاصله از اوج قله بیشتر شود با اطمینان بیشتری می‌توان گفت شکل‌گیری موج بعدی ضعیف است.

۵۷ هزار بیمه‌نامه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیمه کشاورزی تنها و بهترین اهرم حمایتی دولت از فعالان بخش کشاورزی است، گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵۷ هزار بیمه‌نامه کشاورزی در حوزه باغات و محصولات زراعی پاییزی در استان صادر شده است.

حمید رحیمی افزود: بیمه محصولات زراعی پاییزی از ابتدای مهرماه سال زراعی جاری آغاز شد و تا پایان آذرماه مهلت بیمه‌پذیری این محصولات وجود دارد و تاکنون ۳۴هزار بیمه‌نامه صادر و سطحی بیش از ۸۹ هزار هکتار زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

به گفته وی، محصولات زراعی پاییزه زیرپوشش بیمه کشاورزی شامل گندم و جو آبی و دیم، یونجه، عدس، نخود دیم است.

۷ کیلومتر از لوله خط انتقال نفت مارون در سرخون اردل تعویض شد

فرماندار اردل با اشاره به آلودگی نفتی سرخون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات این شهرستان گفت: آلودگی نفتی سرخون در خط لوله خط انتقال نفت مارون هر چند سال یک‌بار رخ می‌دهد و این حادثه در دهه اخیر ۲ مرتبه تکرار شد.

محمود کیانی عمر مفید لوله‌های انتقال نفت را ۳۵ سال دانست و افزود: عمر مفید خط انتقال مارون اصفهان بر اساس اعلام مسوولان این شرکت، افزون بر ۴۰ سال است.

وی به عبور قسمتی از لوله خط انتقال نفت مارون از وسط شهر سرخون شهرستان اردل اشاره و تصریح کرد: احتمال بروز آلودگی نفتی در این قسمت برای اهالی سرخون یک تهدید است که در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، زندگی مردم این شهر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بنیاد مردمی ویژه فعالیت‌های دختران چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت تبیین نقش دختران در انسجام‌بخشی خانواده‌ها، رفع مشکلات و ایجاد هویت مومنانه دختران گفت: پیگیری برای تشکیل و راه‌اندازی بنیاد مردمی ویژه فعالیت‌های دختران استان در حال انجام است.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری با بیان اینکه با توجه به مطالعات انجام شده، الگوی زیست دخترانه مبتنی بر آموزه‌های اسلامی نیز در استان رواج ندارد، تصریح کرد: نخستین قدم برای رفع این کمبودها، پیگیری هویت انقلابی دختران نسل جدید در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که بر همین اساس مَقرهایی افزون بر قرارگاه فرهنگی بانوان در شهرستان‌ها تشکیل و حدود ۳۰ نفر از فعالان حوزه بانوان شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: تلاش خواهد شد با همراهی دختران و بانوان استان مسائل مربوط به این بخش از جامعه پیگیری شود و با تشکیل یک بنیاد مردمی و ارائه حمایت‌ها، نقش‌آفرینی دختران در این بنیاد به صورت منسجم‌تری ادامه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار