دفتر کار، تسهیلات با کارمزد صفر درصد و خدمات مشاوره‌ای به واحد‌های مستقردر مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه شهرکرداختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ 18 December 2021

 

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه شهرکرد به عنوان نخستین مرکز رشد استان چهارمحال و بختیاری توسط بزرگترین مجموعه پژوهشی و آموزشی استان (دانشگاه شهرکرد) از دیماه ۱۳۸۶ آغاز به­ کار کرده است.
در این مرکز ایده­‌های با قابلیت تجاری سازی دانشجویان، فارغ التحصیلان، کارمندان و اساتید دانشگاه شهرکرد در حوزه‌های مختلف فنی مهندسی، دامپزشکی، کشاورزی و محیط زیست، زیست فناوری و ژنتیک، شاخه‌های مختلف علوم انسانی و حوزه‌های بین رشته‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

واحد‌های مستقر در دو مرحله رشد مقدماتی و مرحله رشد، علاوه بر خدمات مشاوره ای، کارگاه‌های تخصصی حوزه­‌های تجاری سازی، اختصاص دفتر کار و تسهیلات پرداختی مصوب با کارمزد صفر درصد (مرحله پیش رشد تا سقف ۵۰ و رشد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال)، برطبق قرارداد منعقد شده با بانک مهر ایران، تسهیلات آنی تا سقف ۱ میلیارد ریال با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۳ ساله دریافت می­ کنند. علاوه بر این، برای شرکت‌های فناور مستقر که در مراحل پایانی تجاری سازی خود قرار دارند تسهیلات با مبالغ بالاتر از طریق صندوق پژوهش و فناوری استان قابل پرداخت است.

با توجه به فراهم شدن چرخه کامل فناوری در دانشگاه شهرکرد، هسته ­های موفق معرفی شده از طریق مرکز نوآوری دانشگاه، علاوه بر اینکه بدون انجام مراحل داوری تشریفات اداری امکان استقرار در مرکز را دارند، می‌توانند تسهیلات مالی بیشتری از مرکز رشد دریافت نمایند.

برای واحد‌های فناور که اعضای هیات علمی دانشگاه شهرکرد در آن‌ها حضور دارند، خدمات ویژه از جمله تخفیف در هزینه استقرار و امتیاز در آیین نامه پژوهانه مصوب دانشگاه شهرکرد در نظر گرفته می‌شود. تفاهم نامه‌ای هم با آزمایشگاه مرکزی دانشگاه منعقد شده است که بر طبق آن هزینه انجام آزمایشات و استفاده از کارگاه­‌های دانشگاه با تحفیف ۵۰ درصد به واحد‌های فناور ارائه می‌شود.

در حال حاضر ۵ واحد در مرحله رشد و ۱۵ واحد در مرحله پیش رشد در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه شهرکرد مستقر می‌باشند که از این تعداد ۸ مورد توسط اعضای هیات علمی دانشگاه شهرکرد، ۵ مورد توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه و بقیه به صورت آزاد اداره می‌شوند.
اکثر این واحد‌ها محصول و یا خدمت فناورانه خود را تولید کردند که از این تعداد ۱۱ واحد در مرحله فروش محصول و اخذ مجوز‌های ورود به بازار قرار دارند و ۵۳ نفر نیز در این تیم‌ها مشغول فعالیت هستند در لیست واحد‌های خارج شده از مرکز ۴۵ شرکت علاوه بر تولید محصول فناورانه، دارای قرارداد‌های فروش با ارگان‌های مختلف خصوصی و دولتی و ۱۳ مورد هم جذب پارک علم و فناوری استان شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار