شهرکرد- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تب برفکی در فصل سرما شایع می‌شود، گفت: دامدارن دام های خود را سریعتر در برابر این بیماری واکسینه کنند.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 27 November 2021

محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صادرات ۱۰۰ تن ماهی قزل‌آلا سرد آبی به روسیه، اظهار کرد: صادرات تا پایان آخر ماه به ۳۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: آزمایش‌های لازم برای بررسی استاندارهای مورد نظر انجام گرفته است و محموله اول تحویل روسیه داده شده است.

مدیر کل دامپزشکی چهار محال و بختیاری به مشکلات آبی در استان اشاره کرد و گفت: شیلات‌دارانی که در برخی مناطق از آب رودخانه استفاده کرده‌اند امروزه با مشکل کم آبی مواجه هستند.

اسدی با بیان اینکه با شروع فصل سرما تب برفکی شایع می‌شود، گفت: دامداران صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی باید واکسیناسیون دام‌های خود را هرچه سریع‌تر انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه واکسن تب برفکی به اندازه کافی در استان وجود دارد، ادامه داد: واکسیناسیون توسط دامپزشکی چهارمحال و بختیاری انجام نمی‌شود و دامداران باید واکسن مورد نیاز خود را از مراکز مایه کوبی تهیه کنند.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۸۵ هزار دام سنگین در این استان وجود دارد، گفت: در برخی فصول و زمان‌ها این میزان به ۹۰ هزار دام افزایش می‌یابد.

اسدی ادامه داد: از این میزان ۲۵ هزار دام سنگین صنعتی و نیمه صنعتی است.

وی به بررسی و آزمایش سل دام‌های شیرده اشاره کرد و افزود: این آزمایش‌ها به صورت سالانه برای پیشگیری از بیماری سل انجام می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مردم استان می‌توانند با خیال راحت لبنیات مصرف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار