مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های این استان را ۶۲ میلیمتر اعلام کرد و گفت: لردگان با ۷۹ میلیمتر بیشترین بارش سامانه اخیر را بین ایستگاه‌های استان به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 23 November 2021

 

مهران چراغپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین این سامانه در مالخلیفه ۷۷ میلیمتر، آلونی ۶۶ میلیمتر، دوآب صمصامی ۴۸ میلیمتر، کوهرنگ ۴۴ میلیمتر، اردل ۳۵ میلیمتر، فارسان ۲۲ میلیمتر، شلمزار ۲۱ میلیمتر، سامان، بن و بروجن هر کدام ۱۰ میلیمتر، شهرکرد ۱۲ میلیمتر، بلداجی ۱۵ میلیمتر و فرخشهر هشت میلیمتر بارش به همراه داشت.

وی یا اشاره به میانگین ۶۲ میلیمتری بارش‌ها در سال آبی جاری، تصریح کرد: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۹ درصد کاهش دارد.

چراغپور با اشاره به شکل گیری مه صبحگاهی در استان، افزود: این موضوع منجر به کاهش دید در برخی از نقاط استان شد که به تدریج با گذشت ساعات ابتدایی روز برطرف شد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: سامانه بارشی فعال در استان از روزسه‌شنبه به تدریج از استان خارج می‌شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

۹۶.۱ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار