رزمایش مشترک زمستانی با حضور ۴۲ گروه راهداری، نیرو‌های پلیس‌راه و یگان‌های امدادی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 23 November 2021

 

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: طرح راهداری زمستانی با همکاری نیرو‌های هلال‌احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، هواشناسی و مدیریت بحران تا ۲۵ اسفند اجرا می‌شود و در ادامه، این طرح با عنوان راهداری نوروزی تا ۱۵ فروردین سال بعد ادامه خواهد داشت.

حسین مالکی با اشاره به استقرار ۴۲ گروه در راهدارخانه‌های استان برای اجرای طرح زمستانی، گفت: ۳۰۲ خودروی سبک، نیمه سنگین و برف‌روب و ۴۵۰ نیروی راهداری در مدت اجرای این طرح آماده خدمت‌رسانی هستند که با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی، تمامی نیرو‌ها در همه محور‌های ارتباطی از ۲۴ ساعت پیش از آغاز بارش‌ها تا ۲۴ ساعت پس از پایان بارش‌ها به حالت آماده باش حضور دارند.

وی افزود: در این مدت ۳۱ راهدارخانه ثابت و ۱۱ راهدارخانه موقت خدمات مربوط به راهداری و رسیدگی به هموطنان در راه مانده را انجام می‌دهند و مسافران هم می‌توانند پیش از سفر با برقراری تماس با سامانه تلفن گویا ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مالکی، اولویت بازگشایی جاده‌ها در زمان بارش را به ترتیب با جاده‌های چهار خطه، اصلی، فرعی و روستایی دانست و گفت: تلاش می‌شود با توجه به کمبود ماشین‌آلات راهداری از طریق تعیین شهرستان‌های معین، کار بازگشایی مسیر‌های ارتباطی در مواقع اضطراری به نحو مطلوب‌تری انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری هم گفت: ۲۱ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت در استان برای اجرای طرح ملی امداد و نجات زمستانه در آماده باش به سر می‌برند.

ایرج کیانی افزود: در مدت برگزاری این طرح، ۵۴۰ نجاتگر کادر و داوطلب به صورت شبانه‌روزی در پایگاه‌ها و پُست‌های برنامه‌ریزی شده مشارکت خواهند داشت.

وی گفت: ۲۵ دستگاه آمبولانس، ۱۲ دستگاه خودروی نجات، ۲۵ دستگاه خودرو امدادی، یک فروند بالگرد و دو دستگاه آرگو آماده خدمت‌رسانی در طرح امداد و نجات زمستانه هلال‌احمر استان است.

کیانی افزود: علاوه بر امدادرسانی به خودرو‌ها و آسیب‌دیدگان، خدمات دیگری از جمله توزیع بسته غذایی و اسکان اضطراری در راه ماندگان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طرح امداد و نجات زمستانه در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر کاهش سفر‌های غیرضروری و همراه داشتن لباس گرم و غذا در حین سفر، گفت: شماره ۱۱۲ ندای امداد به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هم‌وطنان در استان است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار