۶۱ درصد اطلاعات کالایی و تراکنش‌های خرید و فروش چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 20 November 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به الزام خرید و فروش برخی کالا‌ها در سامانه جامع تجارت، گفت: تجار، تولیدکنندگان و واحد‌های عمده و خرده‌فروشی با دریافت کد نقش از سامانه جامع تجارت محصولات استراتژیک از جمله سیمان، مقاطع فولادی و پتروشیمی و همچنین کالا‌های اساسی نظیر برنج، گندم، شکر، آرد، مرغ و مواد شوینده را مبادله می‌کنند.

سجاد رستمی افزود: ثبت‌نام تجار و واحد‌های عمده و خرده‌فروشی در این سامانه سبب می‌شود تا تمامی کالا‌های اساسی و مهم در استان قابل رصد باشد و از هرگونه احتکار و عرضه خارج از شبکه جلوگیری شود.

وی گفت: هم اکنون ۲۰۹ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۰۲ واحد گروه کالایی در ۴۳۲ انبار پر بارش و پرتراکنش چهارمحال و بختیاری موجود است.

وی افزود: این میزان در ۵۴ گروه کالایی از جمله فولاد، سیمان، برنج، روغن نباتی، چای، سیگار، شکر، قند، گوشت، مواد ضدعفونی کننده ذخیره شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی افراد حقیقی و حقوقی فعال در زمینه ذخیره و نگهداری کالا در انبار‌ها برای جلوگیری از ورود و پخش غیر قانونی کالا‌ها باید از ۲۵ تا ۲۸ هر ماه، موجودی انبار خود را در سامانه جامع انبار‌ها به نشانی nwms.ir ثبت کنند.

رستمی گفت:انبارداران برای آگاهی، آموزش وکسب اطلاعات بیشتردرخصوص چگونگی روند و فرآینده ثبت اطلاعات درسامانه‌های جامع انبار‌ها وتجارت می‌توانند به سازمان صمت استان مراجعه کنند.

دولت سامانه جامع تجارت (سامانه یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیند تجارت) را با هدف یکپارچه‌سازی فرآیند تجاری در کشور، ایجاد شفافیت تجاری و نظارت بر زنجیره کلان صادرات و واردات کشور و سامانه جامع انبار‌ها nwms.ir را برای ارائه راهکار برای جلوگیری ازقاچاق و احتکار کالا ایجاد کرده است

با استفاده از این سامانه ها، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده قاچاق کاهش خواهد یافت

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار