رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحویل یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۲۰۳ دُز واکسن کرونا به این استان، گفت: تاکنون ۹۰ درصد واکسن تحویلی معادل یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۵۸ دُز به افراد بالای ۱۲ سال استان تزریق شده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 17 November 2021

 

سید راشد جزایری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، جمعیت بالای ۱۲ سال استان را ۷۷۳ هزار و ۴۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۶۳۹ هزار دُز واکسن در نوبت اول و ۵۰۶ هزار و ۳۷۲ دُز واکسن در نوبت دوم در استان تزریق شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس تاکنون ۸۲.۶ درصد جمعیت استان دُز نخست و ۶۵.۵ درصد جمعیت استان دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

جزایری به‌ روند واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان نیز اشاره کرد و گفت: روند واکسیناسیون در حال انجام است به طوری‌که از ۹۱ هزار و ۶۰۴ جمعیت بین ۱۲ تا ۱۸ سال استان، ۸۲ درصد دُز نخست و ۵۵.۶ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: جمعیت دانش‌آموزی در شهرستان‌های اردل، کیار، کوهرنگ و سامان به پوشش ۹۰ درصدی نوبت نخست واکسن کرونا رسیده‌ است.

جزایری افزود: همچنین شهرستان‌های کیار، بن و کوهرنگ نیز به پوشش بالای ۸۵ درصدی واکسیناسیون نوبت نخست جمعیت بالای ۱۲ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: در کمتر از ۲ ماه دیگر مراکز و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در استان فعال است و پس از آن روند اجرای واکسیناسیون به مراکز بهداشتی منتقل می‌شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۲۵ آبان) ۲۴۶ هزار و ۴۲۰ تست تشخیص مولکولی کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ابتلای ۸۵ هزار ۵۲۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ قطعی شده است.

بر اساس رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان در وضعیت نارنجی (پرخطر) شیوع کرونا و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار