بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در یک هزار و ۷۲۷ مدرسه چهارمحال وبختیاری همزمان با سراسر کشور با شعار شورای دانش‌آموزی، طلایه‌دار گام دوم انقلاب روز چهارشنبه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 10 November 2021

 

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی تمرین مدیریت و مسئولیت‌پذیری برای دانش‌آموزان است.

فرحناز قائدامینی روز چهارشنبه در آیین برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات دانش‌آموزی در مدارس استان که به صورت نمادین در مدرسه علامه امینی شهرکرد برگزار شد، افزود: برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی یک اقدامی عملی برای تمرین مسئولیت‌پذیری اجتماعی برای دانش‌‍آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور است تا دانش‌آموزان در مدرسه علاوه بر آموزش علم و تعلیم و تربیت، با روحیه با نشاط، خود را برای فرداهای بهتر در کشور آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز دانش‌آموزان به خوبی می‌توانند با شرکت در تشکل‌های مختلف و شورای مدرسه در زمینه تصمیم‌گیری مشارکت داشته باشند، گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی یک تشکل مفید و موثر برای دانش‌آموزان است که زمینه رشد و شکوفایی دانش‌آموزان را در ابعاد فراهم می‌کند.

به گفته وی، افزایش سواد رسانه‌ای، بالابردن روحیه تعاون، همکاری و قانون‌مداری از اهداف برگزاری این انتخابات و فعال شدن تشکل‌های دانش‌آموزی است که دانش‌آموزان با شرکت در انتخابات شورای دانش‌آموزی تمرین مدیریت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری در ادامه به شهادت علی لندی از دانش‌آموزان مدارس استان اشاره کرد و گفت: شهید لندی به همه یاد داد که ایثار و شهادت مختص زمان جبهه و جنگ نیست و در همه عرصه‌ها و هر زمان می‌توان برای نجات جان سایر افراد از جان خود گذشت.

وی اظهار داشت: شهید علی لندی افتخار کشور و مدارس استان است که این شهید بزرگوار ادامه دهنده راه بهنام محمدی اولین شهید ۱۳ ساله در جنگ تحمیلی و شهید فهمیده است و نشان داد که نسل جوان نیز به خوبی معنا و مفهوم ایثار و شهادت را دریافت کردند.

قائدامینی گفت: در این دوره از انتخابات تمام پایه‌های تحصیلی به جزء اول و دوم ابتدایی شرکت کردند تا اسم سند تحول بنیادین را به معنای واقعی در تاریخ ثبت کنند.

به گفته وی، براساس برنامه وزارت آموزش و پرورش انتخابات شورای دانش‌آموزی امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمام مدارس استان به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد.

قائدامینی اظهار داشت:اعضای شوراهای دانش‌آموزی بنابر قانون انتخابات شورای دانش آموزی مدارس ابتدایی با جمعیت تا ۱۰۰ دانش‌آموز پنج عضو برگزیده، مدارس با جمعیت ۱۰۱ تا ۱۵۰ دانش آموز هفت عضو شورا و مدارس با جمعیت بیش از ۱۵۰ نفر نیز می‌توانند ۹ نماینده در شورا داشته باشند و برای مدارس متوسطه اول و دوم با جمعیت تا ۲۵۰ نفر پنج عضو در شورا، مدارس با جمعیت ۳۵۰ نفر هفت عضو در شورا، مدارس با جمعیت تا ۵۵۰ نفر ۹ عضو و بیش از آن نیز ۱۱ عضو در شورای دانش آموزی خواهند داشت ضمن این که در تمام مقاطع و در همه شوراها ۲ عضو به عنوان علی‌البدل انتخاب خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار