استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد نسبت به اجرایی نشدن مصوبه ستاد تنظیم بازار استان در خصوص ایجاد میادین میوه‌ و تره‌بار در سطح شهرکرد گفت: شهرداری شهرکرد موظف است تا در راستای رقابتی شدن عرضه میوه‌و تره‌بار دست‌کم ۲ محل عرضه در سطح شهر ایجاد کند.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 08 November 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی روز دوشنبه در نشست تنظیم بازار این استان بر ضرورت رقابتی کردن عرضه میوه و تره‌بار در استان به ویژه در شهرکرد اظهار داشت: باید در داخل شهر غرفه‌های خرده و عمده‌فروشی میوه و تره‌بار با عرضه مستقیم راه‌اندازی شود تا با رقابتی شدن بازار، محصولات باکیفیت و قیمت مناسبت‌تری به مردم عرضه کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا تیمی متشکل از استانداری و سازمان صمت تشکیل شود و اقداماتی که تاکنون شهرداری برای تحقق این مصوبه انجام داده را از نزدیک رصد کند و اقدامات انجام شده به صورت شفاف‌تر و دقیق‌تر در جلسه بعدی ستاد ارائه شود.

عباسی همچنین بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر بازار استان تاکید کرد و گفت: باید نظارت‌های انجام شده برای اصناف و مردم استان محسوس باشد و مردم حضور ناظران و بازرسان سازمان صمت در بازار را مشاهده کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در خصوص توزیع مرغ و آرد در استان نیز سامانه‌هایی طراحی شود تا در قالب آن از کارخانه و کشتارگاه تا عرضه در خرده‌فروشی‌ها به خوبی رصد تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

عباسی با اشاره به دستورالعمل جدید ستاد تنظیم بازار که از سوی معاون اول رییس‌جمهوری ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: جلسات ستاد تنظیم بازار استان به طور هفتگی و با حضور مدیران کل عضو باید برگزار شود و هیچ مدیری حق ندارد جانشین خود را به جلسه اعزام کند.

سرپرست ساماندهی مشاغل شهرداری شهرکرد نیز در این نشست به آخرین اقدامات انجام شده در راستای توسعه میادین میوه و تره‌بار در شهر، اظهار داشت: ۲ تالار به همین منظور طراحی شده است که یکی از تالارها با ۱۶ غرفه ظرف سه ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و تالار دیگر با ۱۲ غرفه در حال زیرسازی است.

غلامرضا کاظمی با بیان اینکه سه «روز بازار» شهرکرد فعال است، تصریح کرد: یک «روز بازار» نیز در منطقه غرب شهرکرد به تازگی راه‌اندازی شده و عملیات برای راه‌اندازی ۲ بازار دیگر نیز در بلوار کشاورز و خیابان خواجه‌نصیر در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد تا شهرداری شهرکرد ظرف یک هفته آینده گزارشی در خصوص ایجاد غرفه‌های عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در برخی میادین شهر ارائه دهد.

همچنین در این نشست به بررسی برخی نواقص توزیع سیستمی آرد و مرغ در استان پرداخته و مقرر شد تا با ایجاد اصلاحاتی در این سامانه‌های توزیع روند توزیع مرغ و آرد در شهرها و روستاهای استان شفاف‌تر و عادلانه‌تر انجام گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار