دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: طرح "دانش‌آموز پیشران، شهر پیشرفته" در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 06 November 2021

حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابوالفضل احمدی امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: طرح "محله پیشران، شهر پیشرفته" از ظرفیت نوجوانان، جوانان و مردم در قالب گروه‌های محله محور استفاده می‌کند که در دو حوزه نوجوان و جوان در حال انجام است که سه مرحله مقدماتی، مرحله میانی (قسمت داوری) و در نهایت خروجی در مرحله سوم است که به گروه‌های برگزیده مجوز داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رویداد اول این طرح برگزار شده است و روز گذشته مرحله دوم این رویداد برگزار شد، که در هفته آینده دور اول رویداد نوجوانان دختر برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جوانان هر کشوری به عنوان پیشران آن کشور در ایجاد حرکت عمومی هستند، که نوجوانان 13-14 ساله همان کاری را می‌کنند که جوان 22-26ساله در سایر کشورها این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: می‌توان گفت در گام دوم انقلاب اسلامی محور صحبت‌های مقام معظم رهبری جوانان بودند که از طریق این طرح به سمت نوجوانان حرکت کردیم و فرمایشات رهبری محور کار قرار گرفت.

احمدی با اشاره به راه‌اندازی سامانه اختصاصی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری، گفت: این سامانه در حال تدوین بوده، سایت ایجاد شده است اما یکی از ظرفیت‌های این سایت در آینده دریافت گزارش‌ها، بررسی و پاسخ گرفتن و همچنین ارجاع دادن به گزارش دهنده است، ثبت محله‌های گروه محور، بانک اطلاعاتی در خصوص طرح‌ها، مقالات و ایده های مردمی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و چگونگی فرهنگ‌سازی در سطح استان از قابلیت‌های این سایت است.

وی ادامه داد: این سایت عضوگیری، آموزش در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را انجام خواهد داد و گزارشات رسیده به ادارات مربوطه ارسال می‌شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

احمدی در پایان با اشاره به طرح "دانش آموز پیشران، شهر پیشرفته"، خاطرنشان کرد: این طرح تنظیم شد و آموزش و پرورش آن را ابلاغ کرد و قرار شد گروه‌های دانش آموزی در مدرسه و سپس در محله کارها را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار