امام جمعه شهرکرد:
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: وراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی باید فعال شوند تا نظارت گسترده صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 06 November 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: والدین، مساجد و همه باید پشتیبان امر به معروف و نهی از منکر باشند و یک به هم پیوستگی عظیم و گسترده محلی به وجود آید تا بتوانند محله را آباد و مشکلات محله را رفع کنند که انصافا این طرح "محله پیشران، شهر پیشرفته" کار بسیار خوبی است.

وی گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در جهت ایفای نقش موثر خود در حال گام برداشتن است و به دنبال فعال‌سازی دغدغه‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر است که باید به آن‌ها امید دهند، اصلاح دستگاه‌ها قبل از اینکه به رسوایی‌ها و افکار عمومی برسد بسیار مهم است و نیاز به نظارت گسترده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی باید فعال شوند تا نظارت گسترده صورت گیرد و هر مسئله را که می‌بینند بلافاصله به دبیرخانه اطلاع دهند و سپس دبیرخانه بررسی کند و اگر شاهد منکری بود وارد عمل شوند.

نکونام تصریح کرد: باید طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر را تقویت کرد و بر تعداد آن‌ها افزود تا در مکان‌های مختلف حضور داشته باشند، باید صحنه امر به معروف و نهی از منکر یک عرصه اجتماعی شود، اگر به دنبال بسترسازی هستیم باید این عرصه فراهم شود تا یک فضایی در کوچه، خیابان، کارخانه و اداره به وجود آید تا همه شاهد فعال بودن عرصه امر به معروف و نهی از منکر باشند.

وی با تاکید بر وجود ناظرین خیرخواه در امر به معروف و نهی از منکر، گفت: ناظرین باید مصلح و خیرخواه باشند نباید ناظرین به دنبال مچ‌گیری باشند، گاهی برخی در مقام اصلاح نیستند بلکه در مقام انتقام گیری هستند که نباید در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این روحیات وجود داشته باشد.

نکونام با تاکید بر ترویج معاریف، افزود: روحیه اصلاح‌گری، سلامت محوری و خیرخواهی باید در طلایه داران و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر حاکم باشد و بستر برای آن فراهم شود. تنها نباید بر روی منکر متمرکز شد بلکه این تنها یک بخش کار است، باید دانست ترویج معارف از جمله ایثارگری، فداکاری، تربیت جوانان و ... خیلی مهم است و باید آن‌ها را تقویت کرد.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: باید فضا برای نقش آفرینی جوانان و نوجوانان باز باشد، اینکه برخی از دانش‌آموزان گلایه داشتند که همزمان با نماز جماعت کلاس برگزار می‌شود و اگر دانش‌آموزی بخواهد به نماز جماعت برود برای او غیبت رد می‌شود، این‌ها منکر است چرا که موقع نماز جماعت نباید کلاسی برگزار شود و همه باید برای حضور در نماز جماعت تلاش کنند‌.

وی افزود: ظاهر نامناسب معلمان و شبهه افکنی، منکر است که باید آموزش و پرورش مراقب باشد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید با روحیه اصلاح‌گری و جدیت این نکات را مورد توجه قرار دهد.

نکونام با اشاره به فعالیت و نقش آفرینی رسانه‌ ملی، گفت: یک مدت در تولید برنامه‌های صدا و سیما ضد ارزش‌ها ترویج می‌شد اما اکنون این موارد کم شده است و با حساسیت در حال فیلم سازی و به دنبال مواجه با ضدارزش‌ها هستند، این مقدار قابل تقدیر و ستایش است اما کافی نیست، به خوبی به مشکلات مردم پرداخته می‌شود و صدا و سیمای مردمی خیلی مهم است که باید تقویت شود و استقلال آن حفظ شود‌.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فضای مجازی، تصریح کرد: برای اینکه دغدغه‌های ما در خصوص فضای مجازی کاهش پیدا کند دارای دو راه هستیم یکی کار حاکمیتی برای کنترل این فضا است و دوم تولید محتوا در فضای مجازی است که باید تولیدکنندگان محتوا مورد حمایت قرار گیرند.

نکونام در پایان خاطرنشان کرد: غنا بخشی از نظر محتوا و آموزش در خصوص معرفت‌های دینی، بسیار مهم است و باید به تربیت مربی پرداخت تا پشتیبان حلقه‌های صالحین باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار