در آیینی از مجموعه شعر «چون صفر تهی، چون الف تنها» سروده رضا طهماسبی شاعر جوان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 02 November 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، رئیس حوزه هنری استان گفت: استادان حوزه ادبیات چهارمحال و بختیاری بر این باور هستند رضا طهماسبی شاعر جوان این مجموعه شعر توانسته است با تسلط بر ادبیات کهن و جریان شعر فارسی، گامی محکم در بیان احساسات و اندیشه‌های خود در قالب شعر کلاسیک و نو بردارد.

حجت‌الله شیروانی افزود: سروده‌های این شاعر ۲۴ ساله نشان می‌دهد مطالعه آثار شاعران بلندآوازه فارسی‌زبان همچون عنصری، خاقانی و انوری توسط وی موجب گسترش دامنه واژگانی و کلامی این شاعر شده و به وی قدرت واژه‌گزینی صحیح و کارآمد بخشیده است و این امکان را برای وی فراهم نموده که بتواند به واژه‌سازی نیز بپردازد.

وی گفت: این شاعر جوان به پشتوانه دانش شعری خود توان بیان و احیاء بخش‌های مغفول مانده در حوزه شعر استان را دارد.

رئیس حوزه هنری استان افزود: این نهاد فرهنگی در تلاش است در شرایط دشوار کنونی که چاپ کتاب با سختی‌ها خاص خود همراه است با انتشار آثار برتر شاعران و نویسندگان جوان، آنان را در مسیر خلق آثار جدید حمایت کند.

مجموعه شعر «چون صفر تهی، چون الف تنها» که با شمارگان یکهزار و ۲۵۰ نسخه و در ۶۴ صفحه به چاپ رسیده است، شامل ۱۵ غزل، هشت شعر نیمایی، چهار چارپاره و اشعار دیگری است که دل‏خوشی، صدای تو، در مقام صبر، گفت‌‏وگو، تنهایی سیمرغ، بی‌‏ترانگی، مادر و از خواب‌‏های گم‌شده تو، عناوین اشعار نیمایی این مجموعه به شمار می‌روند.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار