مدیر ‌درمان تامین‌ اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ تخت بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر شهرستان شهرکرد شامل ۴۷ درصد تخت‌های این مرکز درمانی به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ 02 November 2021

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمود فروزنده با اشاره به خدمات تامین‌ اجتماعی به بیماران کووید ۱۹ در استان اظهار داشت: از آغاز همه‌گیری، مدیریت درمان به عنوان بازوی کمک‌رسان نظام سلامت، فعالانه در راستای پذیرش بیماران کرونا و ارائه خدمات درمانی بستری و سرپایی همکاری داشته است.

وی افزود: این مدیریت با اختیار داشتن ۸.۵ درصد از کل تخت‌های بستری در استان بیش از۳۰ درصد تعداد بستری‌های کرونا در استان را پوشش داده است.

فروزنده تصریح کرد: از شروع این بیماری، بخش ویژه بیماران کووید ۱۹ با ۲۴ تخت بستری فعالیت کرد که این تعداد با شدت یافتن بیماری به ۸۰ تخت افزایش یافت که این میزان، حدود ۱۵.۶ درصد تخت‌های بستری کووید ۱۹ استان را تشکیل می‌دهد و تعداد بخش‌های بستری کرونا به سه بخش افزایش یافت و با آغاز پیک چهارم نیز کلینیک تنفسی ویژه بیماران کووید ۱۹ ایجاد شد.

مدیر ‌درمان تامین‌ اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: آمارها حاکی از مراجعه روزانه به‌طور میانگین ۱۰۰ بیمار با علائم قطعی بیماری با آغاز پیک پنجم به بیمارستان امام علی (ع) است.

فروزنده خاطرنشان کرد: از آغاز همه‌گیری کرونا حدود سه هزار و ۳۵۶ بیمار مشکوک و مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان امام‌ علی(ع) بستری شدند که این میزان ۳۰ درصد تعداد بستری‌شدگان کل استان را شامل می‌شود و این تعداد ۴۷ درصد مجموع تخت‌های بیمارستان امام علی (ع) را اشغال کردند که ۹۴ درصد این بیماران بهبود یافته‌اند و میزان مرگ ‌و میر هشت درصد بوده است و یک درصد نیز به مراکز فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی منتقل شدند.

وی بیان داشت: همزمان با اوج‌گیری موج چهارم و پنجم این بیماری، کلینیک سرپایی بیماران تنفسی در بیمارستان امام علی(ع) با ظرفیت ۱۰ تخت مجزا برای بستری موقت بیماران نیازمند به دریافت خدمات و ایجاد امکان مدیریت تخت‌ها راه‌اندازی شد که روزانه حدود ۷۰ بیمار را پذیرش می‌کرد.

به گفته فروزنده، ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی مورد تعهد تامین اجتماعی برای درمان بیماران کرونایی که در مراکز دولتی و دانشگاهی در بخش بستری و یا بستری موقت تحت درمان قرار می گیرند بر عهده سازمان تامین اجتماعی است.

 تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با پنج مرکز درمانی سرپایی و یک بیمارستان در بخش درمان مستقیم به جمعیتی حدود ۴۸۰ هزار نفر بیمه شده سازمان معادل نیمی از جمعیت استان خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار