مراسم گرامیداشت سالروز ولادت دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا سرلشگر پاسدار شهید حسن طهرانی مقدم روز پنجشنبه با حضور پرشور خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم خداجوی تهران با رعایت کامل شیوه‌نامه های بهداشتی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 28 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حجت الاسلام محمد نقی زحمتکش همکار و اولین نماینده ولی فقیه در یگان موشکی سپاه در این مراسم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سه ویژگی برای شهید حسن تهرانی مقدم عنوان کرده اند، افزود: این ویژگی های عبارتند از سردار عالی قدر، دانشمند برجسته و پارسایی بی ادعا که تمامی این ویژگی ها نشان از شخصیت بزرگ علمی و در عین حال وارسته این شهید بزگوار است.

وی خاطرنشان کرد: شهید حسن تهرانی مقدم به دلیل اینکه هرگز غرور و تکبر نداشت و همیشه از سرداران گرفته تا سربازان ایشان را حسن آقا صدا می کردند باعث شد که مقام عالی پیدا کند چناچه رهبر معظم انقلاب به ایشان لقب سردار عالی قدر را بدهد.

زحمتکش با اشاره به اینکه شهید حسن تهرانی مقدم همیشه در حال تحقیق و علم آموزی بود تا آن را در خدمت دفاع از کشور و مظلومان عالم کند، بیان داشت: این شهید بزرگوار هرگز علم را برای کسب ثروت دنبال نمی کرد بلکه از آن به دنبال خدمت برای مردم بود و همین مثله باعث شده رهبر معظم انقلاب برای ایشان لقب دانشمند برجسته را به کار ببرند.

وی اضافه کرد: شهید حسن تهرانی مقدم چنان محو جمال حضرت حق شده بود که گاهی در گرما ۶۰ درجه جنوب کشور و گاهی نیز در دمای منفی ۳۸ درجه ارتفاعات کشور قبل از اذان صبح به نماز شب خواندن مشغول می شد.

زحمتکش با بیان اینکه شهید حسن تهرانی درچشم دشمنان شخصیتی مخوف و ترسناک و در چشم دوستان چهره رئوف و ربانی داشت، اظهار داشت: ایشان با مظلومان بسیار مهربان و رئوف بود ولی در مقابل دشمنان مانند حضرت علی(ع) با جذبه و ترسناک خود را نشان می داد.

وی ادامه داد: زمانی که شهید صیاد شیرازی توسط عناصر منافقان به شکل مظلومانه ای به شهادت رسید شهید حسن تهرانی مقدم با خود عهد کرد انتقام ایشان را از سران اردوگاه اشرف بگیرد و همین شد که دشمنان ایران اسلامی در عراق چهره مخوف ایشان را با شلیک موشک های ایران دیدند.

زحمتکش ابراز کرد: ضربه موشک های ساخت دست شهید حسن تهرانی مقدم به اردوگاه اشرف در عراق به حدی بود که صدا و سیمای این کشور مدت ها در خصوص ایشان ناسزا می گفتند.

وی تجهیز نهضت های آزادی بخش در کشورهای مختلف منطقه از جمله یمن، لبنان، عراق و سایر کشورها به موشک های به روز و پیشرفته را حاصل مجاهدت و آموزش های شهید حسن تهرانی مقدم عنوان کرد و افزود: ایشان ساخت، مونتاژ و شلیک تمامی موشک های کروز و نقطه زن را به نیروهای مردمی و نهضت های آزدی بخش بدون هیچگونه چشمداشتی آموخت.

زحمتکش پیروزی حزب الله و حماس در مقابل رژیم اشغالگر قدس را در جنگ های مختلف حاصل اقدامات شهید حسن تهرانی مقدم عنوان کرد و گفت: این شهید بزگوار برخلاف دانشمندان غربی که علمشان را در خدمت کسب ثروت توسعه می دهند برای مقابله با زیاده خواهی مستکبران عالم افزایش می داد.

وی در پایان یادآور شد: شهید حسن تهرانی مقدم از نظر ویژگی های فردی ارتباط بی بدیلی با پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) ایشان داشت به گونه ای که وقتی نام امیرالمومنین(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) به میان می آمد ایشان از خود بی خود می شدند و در تمامی مشکلات به حضرت زهرا(س) متوسل می شدند و نتیجه می گرفتند.

سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم پدر صنعت موشکی ایران در سال ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران به دنیا آمد. وی در دوران نوجوانی خود در مسجد حضرت زینب کبری (س) فعالیت می‌کرد. طهرانی مقدم با اوج‌گیری فعالیت‌های انقلابی به صف انقلابیون پیوست. گفته می‌شود او در شب ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ با پرتاب یک نارنجک دستی خودروی متعلق به ارتش را مصادره کرد و سرهنگ ارتش شاهنشاهی را به اسارت درآورد.

شهید طهرانی مقدم در سال ۵۸ در رشته مهندسی صنایع پذیرفته شد و در همین رشته نیز مدرک کارشناسی خود را اخذ کرد. وی سپس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و برای مدتی به عنوان فرمانده اطلاعات منطقه ۳ سپاه شمال فعالیت می‌کرد.

حاج حسن طهرانی مقدم در سال ۶۴ و پس از تشکیل نیروهای سه گانه سپاه به عنوان فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد. همچنین در سال ۸۵ به عنوان رییس سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد. وی توانست در دوران فرماندهی خود در صنعت موشکی با همکاری سایر رفقای پاسدارش تحول عظیمی در این عرصه ایجاد کند به گونه‌ای که اکنون جمهوری اسلامی جزو قدرت‌های اول موشکی در جهان به حساب می‌آید.

سرانجام وی پس از مجاهدت‌های فراوان در تاریخ ۲۱ آبان سال ۹۰ و در آستانه عید غدیر وقتی برای انجام آزمایش موشکی به پادگان امیرالمومنین (ع) ملارد رفته بود بر اثر انفجار زاغه مهمات به جمع یاران شهیدش پیوست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار