جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۴۵۰ برنامه با بیش از ۱۲ عنوان برای هفته بسیج دانش‌آموزی این استان تدارک شده است.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 28 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ پاسدار محمدرضا عسگری در نشست اعلام برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی در اراک، افزود: راه‌اندازی پویش‌های ملی مهمترین برنامه‌ این هفته است که در پویش «نوجوان پلاس» دانش‌آموزان می‌توانند با موضوع سبک زندگی نوجوان ایرانی به تهیه کلیپی در قالب استندآپ، لب‌آهنگ، مجری‌گری، گویندگی، دوبله طنز و جدی و فیلم کوتاه بپردازند و به بهترین آثار جوایزی اهدا می‌شود.
وی یادآورشد: پویش «هرچه فریاد» با رویکرد استکبارستیزی از برنامه‌های دیگر است که دانش‌آموزان پایه نهم، دهم، دوازدهم که در سال تحصیل ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱درس آمادگی دفاعی را می‌گذارنند، می‌توانند به‌صورت مصاحبه چند سوال را در بین اقشار مختلف مردم مطرح کنند و در این مستند مصاحبه‌گر که یک دانش‌آموز است با دادن یک برگه به مخاطبان از آنان می‌خواهد سئوالات روی برگه را بخوانند و نظرات و تصورات خود را در خصوص روحیه استکبارستیزی، شرارت‌های آمریکا در جهان ومنطقه، دشمنی‌ها و خصومت‌های آمریکا نسبت به مردم ایران و دنیا بیان کنند.
جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: دانش‌آموزان این مصاحبه را در قالب کلیپ یک یا ۲ دقیقه‌ای ضبط می‌کنند و به‌صورت یک مستند برای دبیر خود در شبکه شاد ارسال کنند.
سردار پاسدار عسگری اضافه کرد: پویش «همیار بهداشت و سلامت» به‌منظور تسریع واکسیناسیون دانش‌آموزان با همکاری بسیج جامعه پزشکی و اجرای طرح شهید «بهنام محمدی» نیز در این هفته توسط دانش آموزان اجرا می‌شود.
وی گفت:جشنواره دانش‌آموز جهادگر در راستای اجرای اردوهای جهادی و هجرت دانش‌آموزی و نظر به اهمیت تبیین و ترویج گفتمان جهادی و تجلیل از فعالیت‌های جهادی دانش‌آموزان بسیجی در عرصه‌های مرمت ونوسازی مدارس و خدمت رسانی به محرومان برنامه مهم دیگر در هفته بسیج دانش‌آموزی است.
جانشین سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: برگزاری صبحگاه اقتدار، مسابقه الماس صدف، برنامه «یک راه ـ یک انتخاب» با رویکرد برگزاری نمایشگاه در مدارس، حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه‌های شهرستان‌ها، تهیه و تولید محتوا با محوریت امیدآفرینی ،سبک زندگی نوجوان ایرانی و ایجاد و تقویت فرهنگ استکبارستیزی در نوجوانان وجوانان درپیام‌رسان شاد، اجرای سرود در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای دانش‌آموز، عطرافشانی مزار شهدا، کوهپیمایی، تولید محتوا در راستای حمایت از تولید ایرانی، حضور گسترده دانش‌آموزان در راهپیمانی ۱۳ آبان، مسابقات نقاشی، حضور دانش آموزان بسیجی در شبکه استانی صدا و سیما و برگزاری نشست‌های بصیرتی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های مهم در هفته بسیج دانش آموزی این استان است.
سرهنگ پاسدار عسگری ادامه داد: محوریت برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان مرکزی تبیین سیره شهدای دانش‌آموزی، معرفی نوجوان ایرانی، استکبارستیزی و بسیج دانش‌آموزی است که رویکرد تمام برنامه‌ها با هدف ایجاد معرفت و بینش بیشتر نسبت به انزجار از آمریکا و معرفی جنایت‌های امریکا در حق مردم مظلوم و مستضعف جهان به خصوص جهان اسلام با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» برگزار می شود.
وی گفت: هفته بسیج دانش‌آموزی از هشتم آبان ماه آغاز و تا ۱۴ آبان‌ماه ادامه دارد و در این مدت برنامه‌های فاخری برای نسل تمدن ساز که هسته اصلی امیدآفرینی در کشور محسوب می‌شوند در نظر گرفته شده است.
جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: دانش‌آموزان امروز با تاسی از نوجوانان دوران دفاع مقدس پیشگام فعالیت‌های جهادی و انقلابی هستند که نمونه آن در مبارزه با ویروس کرونا نمود داشت و امروز دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های جهادی و ایثارگرانه می‌درخشند و حضوری موثر دارند.
سرهنگ پاسدار عسگری اظهار داشت: یکی از مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان و نوجوانان هستند و رهبر معظم انقلاب نسبت به جوانان و نوجوانان نگاه امیدوارانه دارند و باید تربیت نسلی با انگیزه، با نشاط و کارآزموده مورد توجه جدی قرار گیرد.
جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و زورگویی از روحیات برجسته ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی است و مردم ایران با روحیه عاشورایی همواره در تاریخ ماندگار شده‌اند و باید این روحیه به نسل جوان و نوجوان به خوبی تبیین شود.
سرهنگ پاسدار عسگری افزود: هفته بسیج دانش‌آموزی فرصتی مناسب برای پرداختن به این موضوع است.
وی گفت: تقویت روحیه بسیجی و انقلابی، تبیین نقش بسیج در عرصه‌های پیش روی انقلاب اسلامی با رویکرد امیدآفرینی، معرفی سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تقویت و ترویج روحیه جهادی با رویکرد تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی، تقویت امید به آینده و حاکم کردن نشاط انقلابی در بین جوانان و نوجوانان از جمله اهداف مهم برنامه‌های بسیج دانش آموزی است.
۸تا ۱۴ آبان‌ماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار