معاون شبکه بهداشت و درمان بروجن با اشاره به تسریع در روند واکسیناسیون گفت: تاکنون ۷۵.۸ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 26 October 2021

زهره شیرانی روز سه‌شنبه در شورای اداری شهرستان بروجن تاکید کرد: همچنین ۴۹.۳ درصد جمعیت هدف این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسن خود را دریافت و تزریق کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای تیرماه امسال تاکنون ۸۰ هزار و ۴۴۰ دُز واکسن نوبت نخست و ۵۲ هزار و ۳۱۲ دُز واکسن نوبت دوم علیه ویروس کرونا در شهرستان بروجن تزریق شده است.

شیرانی زمان تکمیل واکسیناسیون را هنگام تزریق دُز دوم آن اعلام و تصریح کرد: گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستان بروجن ۶۹ درصد دُز نخست و ۹.۴ دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و ایمنی دانش‌آموزان به حد مطلوب نرسیده است.

وی یادآور شد: در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال ۷۲.۷ درصد دُز نخست و ۴۸ درصد دُز دوم و در گروه سنی بالای ۶۰ سال ۸۷.۷ درصد دُز نخست و ۸۱ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن اظهار داشت: هدف ملی برای رسیدن به ایمنی در برابر ویروس کرونا، واکسیناسیون ۹۰ درصدی جامعه هدف علیه این ویروس است.

شیرانی تاکید کرد: با توجه به تغییرات در نوع ویروس کرونا و احتمال جهش آن، ابتلای برخی افراد به این ویروس پس از تزریق هر ۲ دُز واکسن، دور از انتظار نیست.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن تصریح کرد: از ابتدای امسال تا سوم آبان‌ماه جاری ۲۷ هزار و ۹۷۷ مورد نمونه‌گیری برای تشخیص بیماری کرونا انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۷۹۸ مورد مختص بیماران بستری و ۲۴ هزار و ۱۷۹ مورد برای بیماران سرپایی بوده است.

وی یادآور شد: از این تعداد نتیجه نمونه‌گیری ۱۰ هزار و ۲۸۸ مورد برابر ۳۶.۷ درصد مثبت اعلام شد و در این مدت ۱۲۶ نفر در شهرستان بروجن بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

شیرانی اظهار داشت: از مجموع این نمونه‌گیری‌ها ۲ هزار و ۸۹۴ مورد در مهرماه امسال انجام شده که از این تعداد ۹۰۸ مورد برابر ۳۱.۴ درصد مثبت اعلام شد و ۱۲ نفر فوت کردند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا سوم آبان‌ماه جاری ۲۳۴ هزار و ۲۴۹ نمونه تست مولکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شد که براساس آن ۸۲ هزار و ۵۵۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ۷۶ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری دُز نخست و ۴۹ درصد دُز دوم این واکسن را دریافت و تزریق کرده‌اند.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار