شهردار جدید شهرکرد با اشاره به تلاش‌های دولت تصریح کرد: در دولت سیزدهم نقاط قوت مطلوبی برای بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ 17 October 2021

محمدتقی جاپَلَقی که روز یکشنبه به‌عنوان شهردار جدید شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری با حضور مسوولان استانی معرفی شد، در این آیین افزود: مرکز چهارمحال و بختیاری نشاط و پویایی لازم را ندارد اما از پتانسیل‌های مطلوب، طبیعت و جغرافیای زیبا برخوردار است.

وی یادآور شد: شهرداری شهرکرد از این پس تعطیلات ندارد و از مسوولان دستگاه‌های اجرایی مختلف تقاضا می‌شود برای باز کردن گره‌ها و مانع‌های موجود در مسیر توسعه مرکز استان و اجرای طرح‌های در شأن شهروندان مرکز استان کمک کنند.

جاپَلَقی اظهار داشت: ارتقای کمی و کیفی المان‌ها، برندها و نمادهای شهری باید به‌طور خاص مورد توجه مجموعه مدیریت شهری باشد.

رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز در این آیین گفت: شناسایی مشکلات و بررسی گزینه‌های داوطلب تصدی شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری یک روز پس از اعلام نتایج انتخابات شوراهای اسلامی آغاز شد.

محمدرضا بیاتی روز یکشنبه در آیین معارفه شهردار شهرکرد تاکید کرد: برنامه‌محوری، محله‌محوری، جلب مشارکت‌های مردمی، شورایاری، توجه به طرح‌های جامع شهری و ترافیک، شفافیت، تخصص‌محوری و اصلاح ساختار اداری از مهم‌ترین برنامه‌های اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد به‌شمار می‌رود.

بیاتی تصریح کرد: بهبود وضعیت حمل و نقل، رونق گردشگری، قانون‌مداری، بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، برون‌سپاری برخی امور، جلوگیری از خام‌فروشی سرمایه‌های شهرداری و برندسازی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری شهرکرد جزو مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار مجموعه مدیریت شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری است.

وی یادآور شد: جلوگیری از تبعیض در خدمات‌رسانی، توجه به توسعه متوازن، توجه به تاب‌آوری شهر، برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا در شهرسازی نوین و نگاه ویژه به مدیریت بحران باید از سوی مدیریت شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد.

بیاتی ایجاد زیرساخت‌های هوشمند و بهبود وضعیت مبلمان شهری را از مهم‌ترین نیازهای کنونی مرکز چهارمحال و بختیاری دانست و اظهار داشت: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد برای رونق و توسعه بخش‌ها و حوزه‌های مختلف در مرکز استان از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهد کرد.

شهردار سابق شهرکرد نیز گفت: پرداخت جریمه ۱۱۰ میلیارد ریالی شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری به بانک شهر و بازگرداندن ۳۳۰ میلیارد ریال از املاک این شهرداری جزو اقدامات مهم مدیریت شهری در ۱۸ ماه گذشته به‌شمار می‌رود.

بهادر عبدالغنی تاکید کرد: در این مدت راه‌اندازی کارخانه پسماند، تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری و تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اوراق صکوک برای ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد به سرانجام رسید.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب درآمد پایدار شهرداری شهرکرد افزود: با این حال اقدامات گسترده‌ای برای توسعه همه‌جانبه و پویا در مرکز چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات بهادر عبدالغنی شهردار و سرپرست پیشین شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری قدردانی و محمدتقی جاپَلَقی به‌عنوان شهردار شهرکرد معرفی شد.

محمدتقی جاپَلَقی دارای مدرک معادل دکتری ‌در رشته برنامه‌ریزی شهری و آمایش شهری، کارشناسی ارشد و کارشناسی رشته برنامه‌ریزی و آمایش شهری از دانشگاه شهید بهشتی است.

وی مدتی به‌عنوان مشاور استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران، شهردار شمشک و شهردار نسیم‌شهر فعالیت کرده است و سابقه شهردار برتر استان تهران در توسعه و ایجاد فضای سبز شهری و شهردار برتر شهرستان رباط‌کریم را در کارنامه کاری خود دارد.

شهرکرد به‌عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار