استاندار چهارمحال و بختیاری شهرداری‌ها را سازمانی محلی، مردمی و خودکفا دانست و گفت: توسعه خدمات و برنامه‌ریزی شهری نیازمند منابع درآمد پایدار است و شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باید بتواند درآمدزایی و این درآمدها را برای امور شهری هزینه کند.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 16 October 2021

اقبال عباسی روز شنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهرکرد و شهردار جدید شهرکرد به نقش شهرداری به‌عنوان متولی اصلی مدیریت شهری اشاره و تاکید کرد: شهردار برای موفقیت در مدیریت شهری باید با اعضای شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های اجرایی رابطه تنگاتنگی داشته باشد، در غیر این‌صورت با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد بودجه شهرداری‌ها برای هزینه‌های عمرانی و ۴۰ درصد در هزینه‌های جاری مصرف می‌شود و رعایت نشدن این تقسیم‌بندی باعث بی‌انضباطی در کار خواهد شد.

عباسی با اشاره به وجود افزون‌بر ۱۵۰ هزار واحد مسکونی، تولیدی و خدماتی در شهرکرد یادآور شد: برای ساخت و ساز بسیاری از ساختمان‌ها تخلف‌هایی می‌شود که شهرداری باید در با نظارت دقیق جلوی بروز هرگونه تخلف در حوزه ساخت و ساز را بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در صورت بروز تخلف در روند ساخت و سازهای شهری، شهرداری باید جرایم بازدارنده‌ای را در نظر بگیرد تا این جرایم از تخلف جلوگیری و درآمد حاصل از جرایم در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر برای آبادانی هزینه کند.

وی گفت:‌ بیش‌ترین تخلفات در حوزه ساخت و ساز در حاشیه شهرها رخ می‌دهد و این مساله باعث ایجاد سیما و منظر نامناسب در این مناطق می‌شود.

وی افزود: شهرداری شهرکرد در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به وصول مطالبات خود از دستگاه‌های اجرایی اقدام و از این بودجه برای اداره شهر استفاده کند.

به گزارش ایرنا، اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرد شامگاه شنبه ۱۳ شهریورماه امسال محمدتقی جاپَلَقی را به‌ عنوان شهردار جدید مرکز چهارمحال و بختیاری انتخاب کردند.

محمدتقی جاپَلَقی دارای مدرک معادل دکتری ‌در رشته برنامه‌ریزی شهری و آمایش شهری، کارشناسی ارشد و کارشناسی رشته برنامه‌ریزی و آمایش شهری از دانشگاه شهید بهشتی است.

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار