به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، مدارس استان از نیمه آبان‌ماه به طور کامل بازگشایی و حضوری می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 16 October 2021

فرحناز قائدامینی امروز در آیین زنگ انتظار در مدرسه دخترانه معارف شهرکرد، با تبریک روز ولایت و امامت حضرت ولی عصر (عج) اظهار کرد: این روز برای ما شیعیان بسیار مهم است زیرا درس و نقش مهم زندگی را به ما یاد آوری می کند، امروز آغاز زمانی است که به ما امید می‌دهد می‌گوید انسان تنها نیستی و همواره در زیر چتر آقا امام زمان(عج) هستید.

وی افزود: امامت امام زمان (عج) در واقع به یک نوعی ادامه‌دهنده تمامی نبوت‌ها و تمامی امامت‌ها و تمامی رهبری‌ها بوده که از ابتدا تاکنون وجود داشته است، از حضرت آدم (ع) تا حضرت محمد (ص) و بعد از آن طبق وصایا پیامبر بزرگوار اسلام تا آخر دنیا برای همه انسان بوده و ما هیچ وقت به خود وانهاده نیستیم و این عدم خود وا نهادگی برای ما نوید‌بخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شیعیان همیشه امید به ظهور امام زمان (عج) دارند و دلشان به این امید زنده است، بیان کرد: وقتی امام زمان (عج) می آید تمام مستضعفین از دست ظالمین نجات پیدا می‌کنند و روز حکومت مستضعفان است، امروز وظیفه ما علاوه بر امید داشتن به آن روز و برای اینکه بتوانیم از یاران حضرت باشیم باید خودمان را پرورش دهیم.

مدارس چهارمحال و بختیاری از نیمه آبان‌ماه به طور کامل حضوری می‌شوند

وی افزود:چندین سال است که می‌بینیم مراسم بزرگداشت ایام حسینی (ع) دراوایل شروع مدارس، به ما درس حسینی بودن می‌دهند، بعد از آن دفاع مقدس را پیوند می‌دهیم به قیام امام حسین (ع) که چطور شهدا از دین، ایمان و کشور خود دفاع کردند.

مدیرکل آموزش وپروش استان چهارمحال وبختیاری گفت: امروز زنگ انتظار را داریم و این یعنی ما به خود وا نهاده نیستیم، ما منجی داریم، که تلاش می‌کنیم و آرزو می‌کنیم منجی ظهور کند تا برپایی عدالت در جهان را شاهد باشیم.

وی در پایان در خصوص حضوری شدن مدارس، خاطرنشان کرد:  با تمهیداتی که اندیشه شد مجدداً به دنبال این هستیم که مدارسبه طور کامل حضوری شود، مدارس از روز اول مهر شروع شده و بازگشایی‌ها شکل گرفته است، اما به طور کامل نیست، در تلاشیم از نیمه آبان‌ماه بتوانیم مدارس را به طور کامل بازگشایی کنیم.

انتظار آغاز تکلیف جهادی است

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه این آیین، اظهار کرد: از همان روزی که امام ما به تقدیر الهی در پس پرده غیبت قرار گرفت انتظار آغاز شد و زنگ انتظار به صدا آمد و عارفین این خاندان و این مسیر و پرورش یافتگان در این مکتب لحظه لحظه منتظر بودند که ببینند چه زمانی فرج محقق می‌شود.

وی ادامه داد: در دوران غیبت تنها این نیست که ما باورمند مهدی فاطمه (عج) باشیم و منتظر باشیم و دست روی دست بگذاریم، این انتظار نیست، ما فقط باور داشته باشیم که امام معصوم ما غایب است، این درست نیست، این انتظار آغاز  یک تکلیف جهادی است، تکلیفی متفاوت از دوران حضور است.

امام جمعه شهرکرد گفت: بعضی‌ها فقط در زبان به یاد امام زمان (عج) هستند، این نگاه به انتظار درست نیست، بعضی‌ها می‌گویند ما وظیفه‌ای جز به یاد او بودن نداریم، بعضی‌ها القا می‌کنند که جز دعا کردن کاری از دست ما برنمی‌آید که این نوع نگاه‌ها صحیح نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دوران انتظار به معنای سازندگی، تحرک، امید و جهاد است، دوران انتظار دورانی است که تلاش کنیم حق و عدالت خودش را نشان دهد، دوران انتظار دورانی است که باید هر چقدر می‌شود از ظلم و جور کاست.

امام جمعه شهرکرد گفت: پرچم جمهوری اسلامی پرچم انتظار است، پرچم حکومت اسلامی پرچم منتظرین است، همانند مقاومت در  فلسطین، مقاومت در لبنان، مقاومت در عراق، مقاومت در یمن، مقاومت در سوریه و مقاومت در جاهای مختلف است، اصلا فرهنگ مقاومت در جهان اسلام و بشریت امروز به برکت انقلاب شکل گرفته است.

نکونام در پایان با بیان اینکه به برکت پرچم انتظار، استکبار جهانی دارد رنگ می‌بازد، تصریح کرد: به برکت پرچم انتظار گرایش به خداوند و دین اسلام روز به روز دارد بیشتر می‌شود. انتظار یعنی ما باید به وظایف خود در قبال مردم، در قبال کشور و در قبال دین اسلام انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار