نماینده اصفهان در مجلس:
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: پیشنهاد می‌کنم یک هفته از سال را به نام بروجن نامگذاری کنید و یک جشنواره بگیرید و تمام فرهیختگان بروجن را در کشور دعوت کنید.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱ 14 October 2021

امیرحسین بانکی‌پور امروز عصر در جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با متولیان حوزه فرهنگی و هنری شهرستان بروجن، اظهار داشت: چشم بستن به بودجه‌های دولتی اصلی‌ترین دلیل محرومیت‌ شهرستان‌ها و روستاهای ما است، آبادی جایی است که افراد روی پای خود و روی سرمایه‌های داخلی خود حساب باز کردند، اگر به دنبال پیشرفت شهر بروجن هستید باید سرمایه‌های داخلی را به کار اندازید که بزرگترین سرمایه، نیروی انسانی فرهیخته این مرز و بوم است.

وی افزود: تقویت هویت این افراد می‌تواند کمک کند، پیشنهاد می‌کنم یک هفته از سال را به نام بروجن نامگذاری کنید و یک جشنواره بگیرید و تمام فرهیختگان بروجن را در کشور دعوت کنید و آن‌ها را معرفی کنید و به رخ بکشید، اینکار موجب عرق می‌شود و خیلی از کارها را با دست و فکر آن‌ها انجام دهید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بازدید در این نصف روز از شهرستان بروجن، دلمان سوخت خیلی از برنامه‌ریزی‌ها باید می‌شد که نشده است، با موقعیت آب و هوایی خوب بروجن خصوصا تابستان‌ها می‌تواند مرکز اردوهای آموزش و پرورش، سپاه و بسیج قرار گیرد که اینکار چقدر موجب رشد صنعت گردشگری و ... می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بها دادن به خیرین، گفت: عمده این گرفتاری‌ها را با میدان دادن به مردم و خیرین می‌توان حل کرد، اگر به خیرین و مردم میدان داده شود خیلی چیزها آباد می‌شود.

بانکی‌پور با اشاره به عملکرد مجلس در خصوص خانواده و زنان، گفت: توفیق یافتیم که در یک سال، 74 ماده در حمایت از خانواده و زنان تصویب کردیم که تا چند هفته دیگر شورای نگهبان تایید و ابلاغ می‌کند، برخی در بودجه دیده شدند و زودتر کار انجام شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تسهیلات برای ازدواج جوانان، بیان داشت: برای ازدواج جوانان وام ازدواج به 200 میلیون تومان با شرط سن رسید و رفع موانع زیاد برای مادران ایجاد شده است، برای مثال خانم‌های خانه‌دار روستایی که سه فرزند دارند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و دولت صد درصد بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کند.

وی افزود: با آمدن فرزند سوم یک زمین دویست متری با قیمت تمام شده نه قیمت روز به آن خانواده اختصاص می‌یابد و موارد دیگری که جزو 74 ماده این طرح هستند که به نفع خانواده تصویب شده است که تا هفته دیگر ابلاغ می‌شود.

همه مشکلات به اعتبارات مربوط نمی‌شود

بیژن نوباوه‌وطن، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: مشکل فرهنگ ما، فرهنگ ما است، همه چیز به اعتبارات مربوط نمی‌شود، دو ورزشگاه در بروجن است که در کل تهران و کل کشور نیست در شهرستان بروجن سوء مدیریت است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیتی که ما به فرهنگ می‌دهیم پایین است اینکه همه چیز را مربوط به اعتبارات می‌دانیم اشتباه است اگر 60 یا 70 درصد مرتبط به این‌ها باشد مابقی آن چه می‌شود؟ در بسیاری از مسائل ما مردم فعالیتی نداریم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در اربعین خود از جیب خود پول می‌گذارند آن هم بدون کوچکترین کمک دولت، چرا که آنجا که مردم باور دارند، ما مردم را باید در کارهای فرهنگی به باور برسانیم تا کار انجام شود، برگزاری مسابقه دو همگانی در خیابان و ... نیاز به پول ندارد.

نوباوه‌وطن ادامه داد: آیا مردم قبول می‌کنند که اگر فرهنگ درست شود ساختارها اصلاح می‌شود؟ آنچه که انتظار است توجه به ابناء فرهنگ است همیشه نگاه به بودجه نداشته باشیم، هرآنچه که الان داریم باید به کار گیریم‌.

وی تصریح کرد: با بودجه عمرانی کشور 170 سال نیاز است تا تمام کار عمرانی کشور تمام شود، این یعنی پولی وجود ندارد، توان ما بیش از آنچه تصور می‌کنیم هست، برنامه‌های فرهنگی بسیاری بر مبنای اندیشه است، اگر منتظر بودجه هستیم نخواهد رسید.

نوباوه‌وطن در پایان خاطرنشان کرد: همه این مسائل باید مبتنی بر هم افزایی باشد و اگر حرف یکدیگر را بفهمیم قطعا می‌توان مسائل را حل کرد، کشور ما بزرگ است و بسیار امیدوار هستیم و افق پیروزی خیلی دور نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار