شهرکرد- رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت سیب درختی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 13 October 2021

عطاالله ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در تولید سیب درختی رتبه ۱۳ کشور را دارد، اظهار کرد: سطح زیر کشت سیب درختی در این استان پنج هزار هکتار است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات سیب در چهارمحال و بختیاری بارور است، عنوان کرد: محصول تولیدی به صورت تازه‌خوری در بازار استان مصرف و بخشی از محصول‌های تولید شده به استان‌های همجوار و جنوبی کشور ارسال می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۵۳ هزار تن سیب درختی از باغ‌های چهارمحال و بختیاری برداشت شود.

ابراهیمی با بیان اینکه شهرستان‌های «لردگان» و «اردل» بیشترین سطح زیر کشت سیب درختی را در استان دارند، افزود: برداشت سیب تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

وی نحوه آبیاری باغ‌های سیب استان را به صورت قطره‌ای عنوان کرد و گفت: به دلیل سرمازدگی و خشکسالی سیب درختی تولید شده در استان با دو هزار تن کاهش همراه است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری سیب «سفید»، «قرمز» و «گلاب» را ازجمله ارقام تولید شده در استان دانست و ادامه داد: سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی و باغی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار