۳ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم نمد از چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 12 October 2021

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: این میزان صادرات ۴۴ هزار و ۲۰۰ دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته که از نظر ارزشی صادرات نمد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۱۴ درصد و از نظر وزنی ۲۲۵ درصد رشد داشته است.

سجاد رستمی افزود: تنها واحد صنعتی تولید نمد طبیعی کشور در چهارمحال و بختیاری واقع شده که صد درصد تولیدات آن صادراتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این نمد‌های تولیدی و صادراتی از پشم خالص با رنگ طبیعی تهیه می‎شود و طرح‎های این نمد به سفارش مشتریان خارجی است و برخلاف نمد‌های سنتی بوی پشم گوسفند نمی‎دهد.

رستمی با بیان اینکه شهرکرد به عنوان یکی از شهر‌های قدیمی کشور در تولید محصولات نمدی از دیرباز تاکنون فعالیت داشته است، گفت: شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد به ثبت رسیده و صنعت نمد یکی از ظرفیت‌هایی است که بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت می‌تواند چهارمحال و بختیاری را در افق جدید توسعه‌ای قرار دهد.

وی میزان ارزآوری سالانه صادرات محصولات نمدی در چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور را ۲۵۰ هزار دلار برآورد کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵۰ کارگاه خانگی و ۱۴ کارگاه صنعتی تولید محصولات نمدی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار