مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا ۱۰۶ خانه به طور کامل آوار و برای اسکان موقت خانوارها ۸۵ چادر توزیع شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 11 October 2021

ایرج کیانی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان افزود: بیشترین منطقه متاثر از زلزله در شهرستان کوهرنگ و شامل روستاهای گراب، دره هندو، چلگرد و صمصامی بوده است.

کیانی تصریح کرد: تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر به همراه یک دستگاه بالگرد در شهرستان کوهرنگ در حالت آماده‌باش هستند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از وارد شدن ۵۳ میلیارد خسارت به تاسیسات این شرکت در شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: افت آب، شکستگی و آسیب به خطوط انتقال، خسارت به حوضچه‌ها و تاسیسات آبرسانی از جمله این خسارت‌ها بوده است.

سهراب بهرامی با بیان این مشکل آبرسانی در تمامی مناطق زلزله زده استان برطرف شده است، اظهار داشت: در روزهای اخیر تنها روستای مورز با قطعی آب روبرو بود که با آبرسانی سیار خدمات‌رسانی به روستاییان تداوم یافت.

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد منابع آب شهرستان کوهرنگ از چشمه‌ها تامین می‌شود، افزود: چشمه‌ها در زمان بروز حوادث از جمله سیل و زلزله به شدت آسیب‌پذیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز از وارد شدن خسارت به بیش از سه هزار واحد مسکونی در شهرستان کوهرنگ خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۳۴۰ واحد باید بازسازی شود.

فرشید ریاحی سامانی افزود: تمامی واحدهای مسکونی در شهرستان کوهرنگ و تعدادی در شهرستان‌های فارسان و اردل دچار آسیب شده است.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها به محل وقوع این زلزله، شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.

این زلزله اگرچه خسارت جانی در پی نداشت اما خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی، تاسیسات زیرساختی و فنی شهرستان وارد کرده است.

پس از وقوع زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتر چلگرد، ۵۵ پس‌لرزه به ثبت رسید که چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بوده و بر تشدید خسارت‌های ناشی از زلزله اصلی منجر شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار