مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت استاندارد در حوزه تولید گفت: هم‌اکنون ۵۴۰ فرآورده تولیدی در این استان مشمول استاندارد اجباری است.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 11 October 2021

عبدالله نظری روز دوشنبه به مناسبت هفته استاندارد در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری به تدوین ۲ درصد استانداردهای ملی ایران از سوی این اداره‌کل اشاره و تاکید کرد: تاکنون ۷۵۷ استاندارد ملی از سوی اداره‌کل استاندارد در این استان تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: در سال‌جاری تدوین ۱۰ تا ۱۵ استاندارد ملی جدید و بازنگری ۸۰ استاندارد از سوی اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شده است.

نظری تصریح کرد: هم‌اکنون افزون‌بر ۸۵ درصد فرآورده‌های تولیدی استان پروانه استاندارد را دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۱۱ آزمایشگاه در اداره‌کل استاندارد و ۲۱ آزمایشگاه از سوی بخش خصوصی برای نمونه‌برداری‌ها و آزمایش محصولات واحدهای تولیدی و کالاهای قابل عرضه در بازار استان فعالیت دارد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۵۱ قلم انواع کالای بدون نشان استاندارد در مراکز عرضه استان شناسایی و جمع‌آوری، ۶ واحد متخلف برای سپری شدن مراحل قانونی به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی و ۱۲۰ تذکر به واحدهای تولیدی سطح استان داده شد.

وی گفت: در این مدت ۵۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تمدید و ۱۶۰ گواهی استاندارد آسانسور برای واحدهای مسکونی استان صادر شد.

نظری آسانسورها را شامل ۲ نوع هیدرولیکی و کششی اعلام و تاکید کرد: آسانسورهای کششی از قبل مشمول استاندارد اجباری بود و آسانسورهای هیدرولیکی از ماه‌جاری مشمول استاندارد اجباری شده‌اند.

وی با اشاره به عوض شدن تجهیزات بازی کودکان از مواد اولیه فلزی به پلی‌اتیلن در تعدادی از پارک‌های چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون از هیچ‌کدام از تجهیزات مستقر در پارک‌های مرکز استان مورد تایید استاندارد نیست و گواهی استاندارد را دریافت نکرده‌اند.

مدیرکل استاندارد استان تصریح کرد: مدت اعتبار گواهی‌های استاندارد یک ساله است و باید سالانه تمدید شوند.

وی یادآور شد: استمرار کیفیت و رعایت استاندارد از سوی واحدهای تولیدی دارای پروانه استاندارد از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

نظری اظهار داشت: در این راستا انواع تولیدات با حضور سرزده در واحدهای تولیدی رصد و نمونه‌های آن از طریق آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی مستقر در استان سنجش می‌شود.

وی گفت: در نیمه نخست امسال افزون‌بر پنج هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای فعالان واحدهای تولیدی استان به‌ویژه مدیران کنترل کیفی برگزار شده است.

 ۲۲ مهرماه برابر با ۱۴ اکتبر به‌عنوان سالروز جهانی استاندارد و ۱۷ تا ۲۳ مهرماه امسال به‌عنوان هفته استاندارد در ایران نام‌گذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان به نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار